vragen over superfish planty 25


Y

Yarno

Guest
hallo allemaal
,

ik heb gisteren bij de beurs in Almelo een superfich planty 25 gekocht en ik had daar een paar vragen over:

Welke planten kunnen erin en met welke grond
en welke garnalen kunnen erin zonder S avonds het filter niet aan

Alvast bedankt:petjeaf::thumbs:
 
Het filter zou ik niet uitdoen want dan gaan je bacterien dood en dat geeft problemen. Als je geen ervaring hebt dan zou ik met makkelijke garnalen beginnen zoals bv de Vuurtjes.
 
Welkom en ik lees net dat jij het al bijna beroemde broertje bent;). Leuk dat jij nu met je broer samen hier zijn hoor.
 
Welkom en ik lees net dat jij het al bijna beroemde broertje bent;). Leuk dat jij nu met je broer samen hier zijn hoor.
bedankt John!!!!!


Dit is mijn aquarium:
IMG_1600.JPG
 
maar welke planten kunnen erin en met welk zand
 
Even helpen,

Er zit nu zand in, en er komt was mos in.

Yarno bedoelde wat er in de vakjes boven water kan. Of daar ook gewoon planten uit het tuincentum inkunnen, zonder aarde.


Whahaha, geen ruzie maken broeders:D:D. Als jullie net zo zijn als onze 2 kids dan weet ik wel hoe het eraan toe gaat:deal:
Wij maken nooit ruzie:engel::engel::engel:;)
 
Ligt er ook aan welke garnalen je wil houden en wat die voor eisen stellen. Makkelijke garnalen kunnen prima op zand of gewoon grind.

okè maar ik bedoel in de planten:stom: want daar kan geen gewone grond in, misschien het zelfde zand dat ik er nu in heb
 
Whahaha, geen ruzie maken broeders:D:D. Als jullie net zo zijn als onze 2 kids dan weet ik wel hoe het eraan toe gaat:deal:
Wij maken inderdaad nooit ruzie wij helpen elkaar:cool:maar het gaat er helemaal niet zo aan toe:stars::sorry:of:oops: van jongs af aan ging het al goed hoor:rolleyes::Dmaar ook wel soms:'(maar dan wel:sorry: maar ja we hebben wel:!en wel:help:en elkaar ook wel. Dus ja het gaat hier goed:engel::thumbs:
 
Zullen we maar even on-topic gaan!:daisy: (Het word me te heet onder de voeten.:D:D;))
 
Leuk bakkie Yarno. Je zou in die potjes aquasoil kunnen doen en dan aquariumplanten die ook emers kunnen groeien:D
 
Daan weet jij nog wat mooie plantjes voor in het aquarium
 
Hoelang heeft het aquarium een lamp nodig als ik er vuurgarnalen in doe
 
Een uurtje of 9 is vaak wel genoeg hoor. Hoe langer je het licht aan hebt des te groter de vraag naar voeding. Ik zou wat makkelijke plantjes nemen want de waterkolom is denk ik niet erg hoog.
 
Zelf zou ik het zo inrichten als op de laatste foto en in het water wat hout met mosjes plaatsen. Maar dat is persoonlijk;)
 
Ok maar kunnen er dan gewone planten van binnen\buiten in of gewoon gewone planten van het aquarium planten voor de bovenste laag omdat het daar vochtig is dat aquarium Dus...
 
Je kan misschien wat emerse aquariumplanten overwennen. Ik heb ervaring met javavaren: die lukt niet zo goed....
Je zou ook gewoon mossen uit de tuin/ bos kunnen halen en met wat farens de boel mooi maken:D
 

Terug
Bovenaan