Vragen over Sluierstaarten


J

JohannesDR

Guest
ik heb drie vraagjes:
1. Wat voor een bak heb je voor die dingen nodig is 80cm genoeg?
2. Hoe oud kunnen die worden ik heb gehoord dat ze 15jaar worden klopt dat?
3. Hoe kunnen jullie nu minstens 10jaar naar zoiets kijken?
 
Re: Lijst van goudvisachtigen met foto

Wil je daar serieus antwoord op?
 
JohannesDR zei:
ik heb drie vraagjes:
1. Wat voor een bak heb je voor die dingen nodig is 80cm genoeg?
2. Hoe oud kunnen die worden ik heb gehoord dat ze 15jaar worden klopt dat?
3. Hoe kunnen jullie nu minstens 10jaar naar zoiets kijken?

1. Als je met die dingen sluierstaarten bedoelt....
Begin er niet aan.
Niet alleen is 80cm niet genoeg maar een degelijke kijk op deze vissen is dat ook niet.

2. minstens 15 jaar met goede verzorging.

3. Ik kijk er al bijna 30 jaar tegenaan. En meerdere keren per dag met veel plezier.
Als je dat niet kunt begrijpen: zie 1.
 
als je al met zo'n instelling begint, neem dan inderdaad een ander huisdier..
of beter nog geen huisdier..
 
Ik snap ook niet dat mensen kinderen nemen. Dan moet je daar 20 jaar dagelijks tegenaan kijken en daarna zie je ze de rest van je leven nog regelmatig :rolleyes:

Een hoop veel gehouden aquariumvissen kunnen overigens bij goede verzorging 5-20 jaar oud worden, dus zo bijzonder zijn sluiers daar niet in.
 
hou het alsjeblieft ontopic (beantwoord de vragen), en anders gewoon niet reageren ;)
 
JohannesDR zei:
ik heb drie vraagjes:
1. Wat voor een bak heb je voor die dingen nodig is 80cm genoeg?
2. Hoe oud kunnen die worden ik heb gehoord dat ze 15jaar worden klopt dat?
3. Hoe kunnen jullie nu minstens 10jaar naar zoiets kijken?

1. 'Dingen'? Hoe durf je dat te zeggen? Het is een dier zoals een ander. Het is niet omdat hij niks kost of omdat hij 'gemakkelijk' is dat het voorwerpen zijn!
2. Het record is iets in de 43 jaar ! Dus 15 jaar is mogelijk in goede omstandigheden :) Goede omstandigheden= veel ruimte, gevarierede voeding, andere 'vriendjes', regelmatig een waterwissel, enz.
3. Zoals ik al zei is het geen voorwerp! Je 'kijkt' er dus niet constant naar. Je moet er ook voor zorgen. Bovendier schep je daar op de duur een band mee en is het een plezier om ze te bewonderen! :)
Als je er zo over denkt neem je inderdaad liever geen huisdieren.
Dat is beter voor hen en het kost je minder.

Ik vind het antwoord van Jones uitstekend over kinderen, ook al is het off-topic.

@ Miss-Poodle; leuk je weer eens te ontmoeten haha :) Is al een tijdje geleden dat ik nog een topic van je heb gevolgd haha :)
 
1: 80cm is te klein, voor sluierstaarten heb je al snel een bak van 1,20m nodig, vanwege de vervuiling en de grootte die sluiers
kunnen bereiken.
2: Sluiers kunnen met goede verzorging een aardige leeftijd bereiken ja.
3: sluiers zijn leuke vissen met ieder een eigen karakter, dus ik heb er geen moeite mee om daar 10 jaar..of zelfs de rest van mn leven tegenaan te kijken.

@praline, leuk je weer te zien hier! :D
 
@ Miss-Poodle: haha! Was vroeger verzot over je topic met je sluierstaarten. Was prachtig om naar te zien.
Daar zou ons vriend JohannesDR eens een voorbeeld aan moeten nemen :)
 

Terug
Bovenaan