Vragen over het ringbandsnoekje


W

willem123

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb even een paar vraagjes over dit visje,

1- Kan een koppel of harem (1m,2v) in een aqua 40? (zonder medebewoners)

Ik lees op sommige forums dat het wel moet kunnen maar toch even voor de zekerheid.

2- zo ja, Wat is dan beter, een koppel of een harem?

3- Mocht een toevalskweek lukken raak ik de jongen dan snel kwijt? zodat ik niet met een overvol aquarium zit

4- Hoe ziet de biotoop eruit?

5- En welke planten komen voor in zijn biotoop?

Alvast heel erg bedankt!

Groet,

Willem
 
Het is beter om meerdere vrouwen per man te hebben.
Je ziet vaker vissen in een aqua 40 dus kan wel maar is natuurlijk heel beperkt aan ruimte voor ze en zou het zelf niet willen.
Welke planten er precies in hun biotoop groeien weet ik niet maar iig waarderen ze wel drijfplanten en andere planten die aan het oppervlak komen.
Denk dat er wel animo voor is als je ze kwijt wil.
 
Of het kan is idd aan te twijfelen. De een zegt dat het wel kan en de ander weer niet en dat de minimummaat toch echt 60cm is(zelfs dit is voor veel vissen al te klein). Geen koppeltje, maar 1 man op 2 a 3 vrouwen. Las vandeweek op het forum, dacht van mascha&ivo, dat je beter 1 of 3 mannetjes kan doen. Dit voor het vechten. Als je dan toch in jouw bakje vissen wilt, zou ik persoonlijk gaan voor 1 man op 3 a 4 vrouwen. Qua verkoop durf ik je niks te zeggen. Wat betreft beplanting, drijfbeplanting maar zeker ook ruimte om te zwemmen. Heb hier de e. annulatus ook zwemmen en erg druk zijn ze niet.
 
Ik neem de gok dan niet en hou het gewoon lekker bij garnalen (die ik nog wel moet kopen)
In september gaat als het goed is mijn zus het huis uit en dan kan ik een grotere bak nemen (1,5 meter) en kan ik ringbandsnoekjes in m'n rekord 600 houden.

Ik zou het zonde vinden als het mis gaat met deze mooie visjes door een te kleine bak.
 
Heb zelf nu 2 mannen en 4 vrouwen in 60cm. Mannen laten elkaar gewoon met rust en vechten niet. Denk dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben. Ze vermaken zich volgens mij prima. Genoeg drijfplanten waar ze tussen kunnen gaan hangen, en af en toe een open stukje waar ze kunnen hangen, geeft ook een zeer mooi effect als je ze ziet tegen de wateroppervlakte.

40cm is denk ik te klein inderdaad.
 
Op het forum zijn verschillende voorbeelden te vinden kwa west afrikaans biotoop. Even rondzoeken en de tijd nemen om in te lezen. Tegenwoordig is een beetje ebola de trend (indien slechte mop, of ongepast, negeer). Kwa planten staat hier ook een topic onder biotopen. Wijs dat je nog even wacht. Zou in een 40l niet beginnen met deze soort.
 
@pol: ik zoek altijd het liefst iets uit wat niet zo 'populair' is, maar als ik er interesse voor krijg wilt ineens iedereen het. Net als het west-afrika biotoop, Haha.

Maar goed, even on-topic. Ik heb ze sinds een paar dagen in mijn 80cm zitten. Ik zou ze echt niet in een aqua40 zetten. Vind dat persoonlijk een bakje voor garnalen en slakken.
Het zijn wel hele leuke visjes. Ik heb ze bij een hobbykweker vandaan. Een stuk goedkoper dan hier in de dierenwinkel ;)
 
Even een soort van update:

Ik heb toch een harem gekocht, mocht het niet goed gaan kan ik ze altijd aan een vriend geven die deze ook wil hebben.
Zaterdag heb ik ze gekocht en het gaat helemaal goed.
Het aquarium is heel goed beplant, zeker de bovenste laag.
 
Ik heb ze sinds kort ook,eerst had ik ze in een 60cm bak maar vond het te druk met de andere bewoners en nu zitten ze in m'n Vision.
Als je ziet hoe actief ze de bovenlaag van de bak afstruinen en als een gek achter dingetjes aanvliegen die door de stroming rondgaan durf ik wel met zekerheid te zeggen dat je verkeerd bezig bent als je ze in een aqua40 zet.
 
Ik zie dat hier gesproken wordt over 40 cm. en 40 liter, maar bedenk wel dat een Aqua 40 maar krap 30 cm. breed is en bruto maximaal 27 liter water bevat. Een wezenlijk verschil op zulke kleine bakjes.
 
willem123 zei:
Even een soort van update:

Ik heb toch een harem gekocht, mocht het niet goed gaan kan ik ze altijd aan een vriend geven die deze ook wil hebben.
Zaterdag heb ik ze gekocht en het gaat helemaal goed.
Het aquarium is heel goed beplant, zeker de bovenste laag.

Ik heb er 5 zitten, in een soortgelijke bak, en dat gaat uitstekend. Bij mij zwemmen ze rustig rond, totaal geen stress of iets te bespeuren. Prachtige kleuren ook. Succes! :)
 
navyblueboss zei:
Ik heb er 5 zitten, in een soortgelijke bak, en dat gaat uitstekend. Bij mij zwemmen ze rustig rond, totaal geen stress of iets te bespeuren. Prachtige kleuren ook. Succes! :)

Precies wat ik aangeef,ze kunnen in zo'n klein bakje ook niks anders doen dan rustig rondzwemmen....
 

Terug
Bovenaan