vragen over een nieuw aquarium


joannita

Active member
Lid geworden
16 september 2018
Berichten
33
Leeftijd
53
Hallo allemaal hierbij mijn vraag mijn moeder heeft een aquarium in opstart al 2 maanden nu heeft ze al bruin alg gehad en nu weer groen alg waarde water moet iedere week in de dieren winkel getest worden en die zijn ook iedere keer goed het hoort allemaal bij een opstart van de aquarium graag jullie mening hierover het is een 120 liter bak en een jbl 902 filter vr gr
 
Bruinalg hoort vaak bij de opstart en soms zie je ook andere algen in deze periode. Wat zijn de waterwaarden en wat voegt je moeder toe en heb je een foto van de bak? Zou handig zijn als je ook een foto van de algen zou hebben want er zijn meer soorten natuurlijk.
 
Bruinalg hoort vaak bij de opstart en soms zie je ook andere algen in deze periode. Wat zijn de waterwaarden en wat voegt je moeder toe en heb je een foto van de bak? Zou handig zijn als je ook een foto van de algen zou hebben want er zijn meer soorten natuurlijk.
ik weet de waarde niet die laten wij in de winkel achter dan heeft hij ze bij de hand mochten wij het een keer vergeten ik zal morgen kijken of ik een foto kan maken djw
 
Vraag voortaan of je de waarden ook even kan meekrijgen want wat de een goed noemt is voor de ander (echt) niet goed.
 
20181014_170541.jpg
goedenavond allemaal hier de waardes van de water meting gestart op 30 sept dit omdat er bruinalg was ontstaan ook foto van de aquarium nu ons lijkt dat er groene alg op de achter wand zit en op de ramen ...Vandaag na aanleiding laatse meting 1/3 van het water ververst hoop dat het lukt met de foto,s

20181014_132749.jpg


20181014_132754.jpg


20181014_132803.jpg
 
Er zijn meer leden die een 901 op 120 liter hebben en ja persoonlijk vindt ik het ook wat veel maar goed. Zelf draai ik met een 2213 op een 80cm van 120 liter.
 
Je schrijft 120 liter
Is de jbl 902 niet een beetje te groot voor deze bak?
De 902 is tot 300 liter.
goedenavond ik zal proberen de tekst aan te passen had mijn eigen vergiste ze heeft een 180 liter bak de atlantus fusion 101 gr
 

Terug
Bovenaan