Vragen over Badis Badis


K

KidNatsu

Guest
Ik heb meerdere vragen over de badis badis, dus ik dacht dat dit dan het beste topic is. (Dit is even terzijde dat de temperatuur niet zou kloppen, ik heb daar mensen gesproken die ze zelf houden)

Mijn eerste vraag: Ik weet dat badissen alleen levend en diepvries voer eten, maar de dierenwinkelhouder gaf aan dat hij ze gewoon vlokvoer gaf en ze dat ook aten. Nu heb ik ze dus al twee dagen vlokvoer gevoerd, maar ze eten het niet, of lijken het in ieder geval niet te eten. Als ik het erin doe lijken ze helemaal niet geintereseerd, en toen er eentje het in zijn mond nam spuugde hij/zij het er meteen uit. Ik snap eigenlijk niet waarom de man hierover zou liegen, hij kan geld verdienen aan mij levend voer te verkopen. Toch maar ander voer kopen dus?

Tweede vraag: Kan iemand zien of dit een vrouwtje of mannetje is? Die ander lijkt mij een overduidelijk mannetje omdat hij veel vaker, sneller en heftiger van kleur veranderd (alleen wit, bruin, zwart trouwens). Het "vrouwtje" blijft eigenlijk alleen maar wit, en wordt soms alleen iets donkerder met het standaard patroon dat ze hebben.
ZQCWa2M.jpg

MqoBA5O.jpg

Het gaat hier om het visje dat aan de voorkant zit, foto's van het "mannetje" kan ik morgen misschien nog plaatsen.

Derde en laatste vraag: De man in de winkel vertelde mij dat deze vissen bruin blijven en alleen wat donkerder van kleur worden, maar op internet staat dat ze op wil van kleur veranderen en hun normale kleur blauw is, vandaar ook de naam blauwbaarsje. Weet iemand of de mijne dan ook echt bruin zullen blijven?
 
Is er niemand die er antwoord op deze vragen heeft?

Edit: ik zie net dat ze goed zijn tegen slakkeninvasies, eten ze slakken ofzo? Ik wil namelijk morgen diepvriesvoer gaan halen, vandaag heb ik helemaal geen tijd.
 
Vlokvoer is sowieso niet zo heel goed voor vissen. Heeft die verkoper je ook wijsgemaakt dat het een Cichlide is? Het is namelijk een baarsachtige.

Wat jou vertelt is wat betreft de temperatuur zijn de nieuwste inzichten gebaseerd op de natuurlijke situatie. Vroeger werd beweerd dat elke vis het prima zou doen op jaarrond 24 graden maar dt is dus niet zo. En die oude situatie staat nog veel op internet.

Het visje op de foto lijkt me een vrouwtje.
 
Botia zei:
Vlokvoer is sowieso niet zo heel goed voor vissen. Heeft die verkoper je ook wijsgemaakt dat het een Cichlide is? Het is namelijk een baarsachtige.

Wat jou vertelt is wat betreft de temperatuur zijn de nieuwste inzichten gebaseerd op de natuurlijke situatie. Vroeger werd beweerd dat elke vis het prima zou doen op jaarrond 24 graden maar dt is dus niet zo. En die oude situatie staat nog veel op internet.

Het visje op de foto lijkt me een vrouwtje.

Nee, ik wist dat het geen cichlide was, vandaar ook dat ik hem koos. Ik zal morgen diepvriesvoer kopen.

Bedankt voor de reactie
 

Terug
Bovenaan