Vragen over Artemia


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Goedendag allemaal, Ik heb gister voor het eerst een artemia kweek opgezet met de artemia schaal. Na 24 uur is de eerste artemia al uitgekomen en klaar om als voer te worden gebruikt. Ik had toch een aantal vragen M.b.t. het gebruik van artemia:
- Hoelang kan je de Artemia gebruiken?
- Moet ik de pomp uitzetten bij het voeren (zoiets dacht ik ooit gezien te hebben).
- Bij jonge vissen die in een klein bakje zitten moet er dan eerder water worden ververst? (ik doe nu 50-80% dagelijks)
Alvast bedankt! Ps. De artemia schaal is top!
 
Ik merkte zelf dat het na een dag of 3-4 dood ging en dan ging stinken. Misschien is het handig om even de pomp uit te zetten en vooral bij wat jonge visjes.
Voer niet al te veel en kijk wat ze op kunnen want zo voorkom je extra belasting van het water.
 
Ik merkte zelf dat het na een dag of 3-4 dood ging en dan ging stinken. Misschien is het handig om even de pomp uit te zetten en vooral bij wat jonge visjes.
Voer niet al te veel en kijk wat ze op kunnen want zo voorkom je extra belasting van het water.
Ook de pomp in de bak met volwassenen?
 
Nee dat deed ik niet want ik vergeet dan snel om de pomp weer aan te zetten. Als de pomp uit is dan heb je even geen stroming en ik denk dat de jongen dan makkelijker de artemia kunnen vangen maar dat is maar een aanname hoor en dat zie je snel genoeg denk ik.
 
Nee dat deed ik niet want ik vergeet dan snel om de pomp weer aan te zetten. Als de pomp uit is dan heb je even geen stroming en ik denk dat de jongen dan makkelijker de artemia kunnen vangen maar dat is maar een aanname hoor en dat zie je snel genoeg denk ik.
Ik had vanochtend wat gegeven en ik zag nu net inderdaad een groot aantal mooie rode buikjes, dus dat is een goed teken. Ik heb toch even water gewisselt voordat ik nu weer wat geef. Het is even wikken en wegen hoeveel artemia ik moet gebruiken. Ik heb de Artemia waar de zout al doorheen gemixt zit en ik had 1 klein lepetje gedaan, maar dit is denk ik al best veel haha even uitproberen dus.. :D
 
Ja vooral met jonge visjes heb je niet zoveel nodig hoor maar na een paar keer proberen heb je denk ik wel een idee hoeveel je nodig hebt.
 

Terug
Bovenaan