Vraagje over Proflora m603 belangrijk


P

Panter1989

Guest
Beste medeleden,

Deze week heb ik besloten om toch een co2 systeem aan te schaffen. Ik denk als ik het doe doe ik het meteen goed. Vandaar dat mijn keuze gevallen is op de Proflora m603.
Ik heb een 240 liter bak met zoet water tropishe vissen.
Mijn KH zit standaard op 5 (dit komt uit de leiding standaard. Alleen voor ik het systeem kocht was mijn ph erg hoog dus heb ph min hiervoor gebruikt waardoor mijn kh nu 4 is.

Een ding is mij niet helemaal duidelijk.
De computer stelt mijn auto ph nu vast op 6.78 mijn Hysterese heb ik afgesteld op 0,05.
Echter vult mijn computer de Co2 s'nachts ook aan. (terwijl het ventiel op auto staat) Mijn vraag is dus kan dit kwaad ? Want ik heb ergens gelezen dat als de waardes onder de 7 komen het gevaarlijk kan zijn voor de vissen.
en dat de planten s,nachts geen co2 nodig hebben.

Kan ik dit gewoon zijn gang laten gaan of moet ik de computer toch op een tijdsklok aansluiten ?

Alvast bedankt voor de info.

ps mijn maanvissen happen erg veel naar lucht vind ik. Ze zien er wel gezond uit maar ik merk dat ze het meer doen sinds ik dit systeem heb.
 
Btw 1 van de maanvissen gaat het waarschijnlijk niet halen. Hij ligt op z,n kant en draait steeds rondjes in het water. Weet niet of dit nog van de stress komt want hij is net een week in mijn bak of dat het komt door de c02 in de nacht. Mijn waterwaardes zijn verder prima.
 
de computer is er om de waarde stabiel te houden dus kan makkelijk dat je s nachts co2 toevoegt

wel had kun je beter de co2 ( ph dus ) met kleine stapjes kunnen verlagen
hadden de vissen kunnen wenen

waarde van ph onder de 7 zijn niet zo gevaarlijk hoor

afhankelijk van de vissen veranderd dit

van ph 6 tot 8
hardheid van heel laag tot hoog


verder zitten je maanvissen wel wat klein
 
Ok� bedankt voor het advies. Dan laat ik hem gewoon aan staan s,nachts.
Helaas is de maanvissen gestorven vanmorgen. Nu zitten er nu nog 3 in de bak. Wat nu precies de oorzaak weet ik ook niet misschien inderdaad omdat ze net nieuw waren en de ph van 7,4 naar 6.7 gezakt is.
 
dat kan ze waren net nieuw dus moeten ze al aanpassen
en ga je de ph nog eens een stuk verkagen
4 maanvissen in een rio 240 is wel krap hoor

maanvissen best in een groep
en een bak met minimum 60 cm effectieve waterhoogte

een 50 liter per vis is een mooi begin
 
Ja ik heb een Jewel bak dus qua afmeting is die volgens mij 1,20 bij 50 bij 60 dacht ik. Dus zou goed moeten zijn volgens mij. Maar inderdaad was het aantal dan te veel of dat ze net nieuw waren.
 

Terug
Bovenaan