vraagje over paar vissen


G

Guppy1997

Guest
Heey ik was zo aan het kijken naar mijn vissen. Vindt ik opeens heel veel kleintjes van Platy's en Blackmolly's en nog wat baby endler guppen en normale guppen.

Nu is mijn vraag geld het voor de, Gup, Black Molly en Platy dat ze alle 3 de soorten 4 a 6 weken zwanger zijn?

Ik ben al een 2de bak aan het indraaien van 20 L want de jonkies zitten in overvloed en ik verwacht nog heel veel black molly's als ik het zo bekijk.
 
En dat gaat door, en door, en door, en door

Maak maar een hele hoop extra bakken klaar, dit soort vissen fokt als konijnen. Een bakje van 20 liter is daar echt niet genoeg voor
 
Ik heb maar 2 bakken de rest van de vissen die opgroeien als hun groot zijn gaan naar een aquariumzaak als het teveel van de jonkies wordt.

Maar zijn ze alle drie 4 a 6 weken zwanger
 
Ze krijgen de kans niet om op een fatsoenlijke manier groot te worden in zo'n klein bakje. En als je er dan nog kruisingen tussen gewone guppen en Endlers bij hebt zitten is het hek ook van de dam. Die wil geen enkele fatsoenlijke aquariumzaak hebben.
 
Ik heb al eerder tegen je gezegt als opruimers voldoen Rouwtetra's perfect. Ze eten wel 100% alle jongen op.

Guppen/Platy's/ Rouwtetra's 22 graden.

Blackmollie's vanaf 26 graden. Bakmaat kleine vorm 80cm/grote vorm 100cm. En een zouttoevoeging.
 
Het is beter dan een drijvend kweekbakje. sommige kwekers zetten hun grut in een bakje van 10 liter en daar zitten ze dan een maand in.

Ik laat de baby's ongeveer daar inzitten tot ze 2 cm groot zijn, daarna gaan ze naar mijn andere bak en slecteer ik de mooiste jonkies aan die ik zelf misschien wil behouden en de vissen die iets minder zijn gaan naar een dierenzaak of aquariumzaak dat weet ik niet heb alvast 1 adres en dat is een dierenwinkel en die onderhoudt het super goed en zo krijgen mijn jonkies vast en zeker hopelijk een goed thuis.

Ja die discussie heb ik al gehad endlers en normale guppen. daar ga ik liever niet over discussi�ren als jullie dat niet erg vinden.

Opruimer heb ik al aan gedacht want het is een opgroei bakje voor tot ze 2 cm zijn dan gaan ze de verkoop in. Ik heb al gedacht aan Corydorassen ik weet nog niet precies welke albino of soort van tijgerprint want Albino corydorassen heb ik al.
 
met opruimer wordt denk ik een vis bedoeld die je jongen opeet.

cory's zijn geen opruimers en te groot voor een 20L
 
Ja maar ik wil geen vis in het opgroei bakje die al mijn jongen opeet want het is een opgroei bakje waar de visjes tot ze 2 cm groot zijn in op kunnen groeien zonder enkel gevaar en als ze groot genoeg zijn selecteer ik de mooiste en de minder mooiste eruit de mooiste behoudt ik en de papa's en mama's daarvan gaan dan misschien als ik dat wilt ook naar een nieuw thuis (inteelt voorkomen).

Welke bodemopruimer kan dan in een 20 L bakje? Zijn garnalen ook bodem opruimers? of eten die mijn jonkies dan op?

En OJHA! Mijn guppy vrouw is waarschijnlijk zwanger en ik vraag mij af wanneer ze gaat bevallen ik heb namelijk al zwarte stipjes in haar baarmoeder gezien. Ze is een blonde vrouwelijke gup en de vlek is groot en kan de stipjes al zien en ze zondert zich wat af soms gisteren probeerde ze te bevallen maar het lukte niet doordat het mannetje steeds om haar heen zwom. Wanneer zou ze kunnen bevallen?
 
inteelt is het sowieso, vrij veel vissen in de LFS zijn inteelt.

garnalen vervuilen zelf ook, ik weet niet of je ze dan als echte opruimers kunt zien.
 
Ik heb wel gehoord dat ze voerrestjes eten en poep (gelezen hier op het forum) want ik heb geen kale bak maar heb wat fijn zand enkele stenen en 3 grote plantjes erin staan.

Maar, Mijn vrouwelijke blonde gup is hoogzwanger ik kan al stipjes zien in haar buik en die vlek is zeer groot en ze is wel dik (niet overdreven) en ze zondert zich wat af, maar gisteren wou ze bevallen maar het lukte niet omdat het mannetje om haar heen zwom. Dus wanneer kan ik haar jonkies verwachten want ik kan de stipjes al zien in haar buik.
 
Ja hoor, je doet je best maar, zo te merken ben je niet echt voor rede vatbaar. Ik denk dat ik maar stop met reageren op topics van jou, is volkomen zinloos
 
Dan reageer je toch niet meer op mijn topics@ AquaVISie, genoeg andere mensen die me wel willen helpen!. Want jij snapt mij �berhaupt niet wat ik bedoel. Ik doe mijn best ik heb een 2de aquarium opgestart wat eerst niet mocht en dan wil jij zeggen dat ik niet voor rede vatbaar ben, sorry hoor :mad: ik had ook kunnen denken over die vissen, Stik er maar in het zijn toch maar laag ontwikkelde diersoorten :6. Zo had ik ook kunnen denken en waarom doe ik dat niet? omdat het dieren zijn en ook gevoelens hebben :thumbs:. Maar best als jij zo doet wil ik niet eens meer dat je me helpt :mad: genoeg andere die wel normaal kunnen doen. Ik vraag een simpele vraag of garnalen opruimers van afval zijn!

Blijkbaar kan je ook niks vragen op dit forum ;( ik dacht dit forum helpt graag maar ik merk dat vele alleen maar worden afgezeken. Ik heb al vele topics gelezen en zag het bijna iedere keer er in terug komen. Geen wonder dat mensen niks meer vragen je wordt alleen maar afgekraakt.

Weet je wat ik zoek het zelf wel uit en wordt zeker wel ervaren.

Kan iemand mij vertellen hoe je, je eigen account op dit forum verwijdert? Blijkbaar wat ik ook doe is verkeerd dus graag wil ik mijn account hierop verwijderen want niemand mag mij blijkbaar omdat ik fouten maak.

Hoe verwijder ik mijn account hierop. (Ik zoek zelf wel uit hoe ik met mijn vissen omga)
 
Om antwoord te geven op je vraag. Garnalen ruimen wel rommel op, maar ze poepen zelf ook. Dat schiet dus niet echt op, want dan is je bakje nog meer belast. Misschien kan je dagelijks de poepjes afzuigen met een luchtslangetje zodat de bodem schoonblijft?
 
Nee ik ben er gewoon behandelt worden als normaal diegene zegt dat ik niet voor reden vatbaar ben dan hoef ik die hulp ook niet meer van die gene als ie mij alleen maar kan afkraken!

Ik vraag een simpele vraag of garnalen opruimers zijn krijg ik zo een antwoord van dat het zinloos is om op mijn topics te antwoorden en dat ik volkomen niet voor rede vatbaar ben. Zo ga je toch niet om met mensen vooral als je diegene niet eens kent! Diegene kent mij niet dus kan niet over mij oordelen.

Ik vraag alleen maar omdat corydorassen te groot zijn voor mijn 20 l opgroei bakje ik dan garnalen erin kan doen zodat het bakje wordt onderhouden als de jonge visjes erin zitten en sommige voerresten niet opeten.
 
Jones@ Dankjewel aan dit antwoord heb ik tenminste wat Dan denk ik dat ik maar een paar garnalen aanschaf voor een beetje onderhoudt voor mijn bakje en dan als ik de visjes erin heb vaak even de stofzuiger erdoorheen doe voor de poepjes.

Mare eten garnalen kleine visjes op? niet dat als ik ze aanschaf en bij mijn visjes doe al mijn visjes opgegeten worden of doodgemaakt worden door ze.
 
Als je vuurtjes neemt dan eten die je baby visjes niet op hoor.
Maar die kweken ook weer als een malle. en eisen wel dingen zoals mos en schuilplekken en voor garnalen moet je je bak langer laten indraaien. week of 6...
Ik denk dat aquavisie zo reageerd om het feit dat jou in een aantal topics al eerder dingen gezegd zijn en jij niet laat zien dat je er wat mee doet. in die zin ben je dan 'niet voor rede vatbaar' dus met andere woorden, je vraagt om advies maar gaat er 360 graden tegen in... snap je wat ik bedoel? (niet negatief bedoeld hoor, maar zo lees ik het terug)

Alle opruimers zijn in die zin ook vervuilers, slakken ruimen ook goed op maar poepen ook weer dus het is passen en meten in zon klein bakje.
Heb je nu al een grotere bak al of is dat niet doorgegaan??
In welke bak heb jij je corydora albino? want das dan de aeneus peru gold en die wordt dacht ik 6 tm 8 cm en zit graag in een bak van 80 cm minimaal graag wat groter! met 8 a 10 soortgenoten.
 
Mijn bak is 60 x 30 x 30
de andere bak is een 20 Literbak daar zitten nu de jonkies in.

Ik heb helaas een ongeluk gehad met het overzetten van de jonkies want moest ze in een zakje doen en legde dat zakje met de visjes op mijn bureau toen verlieste dat zakje evenwicht dus viel het water op de grond met een paar visjes ik heb ze erin terug gedaan van de 7 black molly's heeft 1 het niet gered en de andere is gewond. van de jonge endler gupjes 8 stuks is er 1 dood gegaan en van de platy's van de 7 ook 1 doodgegaan dus 6.
Was echt stoped volgende keer hang ik het zakje in het aquarium dat er geen gewonde vallen op de harde grond.

Maar de andere jonkies maken het goed en er komt nog wel een kweek van die soorten.
 
Nee,in een bakje zetten,net als in de vissenzaak.
Valt het niet om.

Tja, een ongelukje is zo gebeurt.
Je bent ook een mensje,he.
 
Sorry voor laat antwoord was met huiswerk bezig van economie, nederlands (rot vak teveel opdrachten) en moet engels denk ik ook nog maken maar dat weet ik niet zeker! :p

Ja Bertus@ dat had ik kunnen weten echt heel dom van me en volgende keer maar in een bakje doen voor de veiligheid.
Maar ik zag dat je in een prive bericht vroeg of Guppy mijn echte naam is, Nou dat is gelukkig niet mijn echte naam in het echt heet ik Mari�lla.
 
Ik heb toevallig een bevalling, paring en een tweede bevalling meegemaakt bij een platy. Er zaten 2 dagen tussen de eerste bevalling en de paring. En precies 3 weken tussen de paring en de tweede bevalling. Het is dus ook mogelijk dat ze iets korter dan 4-5 weken zwanger zijn.
 

Terug
Bovenaan