Vraagje over de EI methode


Ik zal het er met hem over hebben. Ik hou jullie op de hoogte, en bedankt!
 
Ik heb hier de lijst met vissen.

1 clownbotia
11 kardinaaltjes
4 rode minors
12 sumatranen
1 koperzalm
2 c. Paleatus
6 c. Panda
1 gup

Ik weet dat sommige vissen te klein zitten en dat het teveel is. Heb het er wel eens meer over gehad maar dan krijg je te horen: vroeger ging dat ook en had ik nooit last van alg :p
 
Ja dat is snel gerekend ergens rond de 175cm aan vis. Dat is eigenlijk zo n beetje het dubbele van wat het maximaal zou moeten zijn.
 
Zoiets verwachtte ik al ja. Ik zal het met hem bespreken. Iig bedankt voor alle hulp!
 
Ja ik denk dat je het niet makkelijk zal krijgen met het overtuigen van Opa. Als je Opa net is als mijn vader dan gaat dat vast nog moeite kosten ;)
 
T probleem is dat de sumatranen zn favorietjes zijn, en die zouden nou eigenlijk voor t mooie moeten verdwijnen. Met de clownbotia, welke hij (uiteraard) ook erg mooi vindt.

Ik zal kijken hoe ver ik kom haha.
 
Update: ik heb het met hem besproken en hij gelooft inderdaad dat de alg komt door de sumatranen. Hij zei dat de problemen met de blauwalg ongeveer begonnen toen hij de vissen gehaald had. Hij zei: oke, dan weet ik waar het van is, dan haal ik de algen maar wat vaker weg. Je moet er ook wat voor overhebben he?
 
Haha, wat een reactie ;). natuurlijk is er een punt geweest waarbij de bElasting te groot werd en dat was misschien na de aanschaf van deze Sumatranen. Maar hij kan ook andere vissen wegdoen om de belasting terug te brengen hoor. Ik denk dat je Opa daar ook niet voor is te porren :D ;).
Jij hebt je best in ieder geval gedaan hoor :thumbs:.
 
de overige vissen zijn al een paar jaar oud, die kan je niet meer verkopen vind ik hoor. Die oude meuk :p

Ik heb op internet blue exit gevonden van easylife. Ik lees me nu daar maar over in. Ben geen voorstander van chemische troep, maar aangezien dit probleem anders permanent is, moet je toch wat. Verder heb ik gekeken naar zijn filter (stroming, etc) maar dit is allemaal nog te nieuw (jaar of 2/3) om versleten te zijn. Bodemrot lijkt me ook wat aan de vroege kant..
 
Ja je zou dan een deel weg kunnen geven aan een liefhebben want anders los je denk ik het probleem niet op. Ook die kuur zal het probleem niet oplossen en de alg zal dan snel weer terug komen denk ik.Maar met de vissen begrijp ik je probleem wel hoor.
 
Ik las ergens op internet over iemand bij wie de kuur ook niet hielp.
Toen deed hij een soort antibioticum in t water, en kweekte hij zelf een soort bacterie die hij injecteerde in zijn filter. Sindsdien is het weg.

Dit zou verder uitgezocht moeten worden wat hij precies gedaan heeft, maar misschien herken je het?
 
Dat is wisselend ja en het is ook afwachten of alle planten het goed doorstaan denk ik.
ik denk dat hij de goede bacterien heeft ingebracht in de bak. Maar het probleem bij je Opa is dat er wel bacterien zijn maar te weinig om het vuil aan te kunnen. Dan zou er bv een grotere filter op moeten of dus minder visjes.
 
Zou ander filtermateriaal ook kunnen helpen? Dat bacterieen daar beter op kunnen groeien of iets?
Minder visjes gaat niet lukken helaas
 
Je moet grof materiaal beter onderin doen en dan naar fijn toewerken. tenminste bij de Eheim. Waar het water eruit gaat dus het fijne materiaal. Ik weet niet wat er nu inzit en welke filter het is.
Als dat de vaste binnenfilter is dan kun je overwegen om een buitenfilter te nemen met meer inhoud.
Dan kunnen er dus meer bacterien gaan hechten aan het filtermateriaal. Ik was nooit echt weg van die vaste binnenfilters in onze Rio van destijds.
 
Er zit inderdaad een standaard filtertje in.
 

Terug
Bovenaan