Vraagje over catappabladeren


N

Neonlover

Guest
IMG_1905.JPG
Hey allemaal,

Niet zeker of dit topic wel op de juiste plek staat maar wou toch eens Wat meer info over deze Catappabladeren. De info op de verpakking is nogal onduidelijk en nogal gericht op hun verkoop :p. In m'n bakje zitten vuurtjes en rasboras. Het eerste blad zit er nu 2 weken in en ik vroeg me af hoelang dit nu eigenlijk mocht. Heeft het invloed als ik het blad lang laat liggen? Merk wel dat de vuurtjes er zeer graag onderzitten.

Dank bij voorbaat!!

Ps: die algen bovenaan zijn idd zeer lelijk maar er wordt aan gewerkt... heb ze ook enkel daar...
 
Staat dus niet echt een tijd op of kan dus niet echt slecht zijn voor het water? En als ze afbreken er wel gewoon meteen uithalen?
 
ze zullen ook niet slecht worden voor je water.

en op het moment dat ze echt uit elkaar gaan vallen eten de garnalen (en slakken als je die hebt) ze met gemak op.
 
Ze zijn eerder van positieve invloed op je water en fauna. Ik laat ze er gewoon inliggen tot ze weg zijn. Als ze echt gaan verteren en ontbinden zorgen je garnalen, slakken en bacteriecultuur snel genoeg dat ze verdwijnen. Anders zuig ik de molm wel weg met de waterwissel.
 
Oke bedankt :) op de verpakking staat namelijk verwijderen na 1-3 weken maar ik ga pas nieuwe bladeren leggen als de anderen zo goed al op zijn ;)
 
jaa ze verdienen graag geld :)

enigzins snap ik het wel hoor, de positieve effecten van de bladeren blijven maar zo´n 2weken actief. maar daarna dient het als prima voer :)
 
Lekker liggen laten en de garnalen zijn er gek op en worden daarom ook veel wel bij garnalen gebruikt.
 
Je kunt in de toekomst misschien beter catappa bladeren kopen op marktplaats, of ergens anders goedkoop:D
 
Je kan ze ook goedkoop op Aliexpress kopen of bij bv Voervoorvis van Ludger.
 
dat klopt ja, de bekende merken vragen veel geld voor kleine bladeren :) beter ergens anders vandaan trekken :)
 
Je kan ze ook goedkoop op Aliexpress kopen of bij bv Voervoorvis van Ludger.

Ja op Ali! Die bladeren gaan bijna 1 jaar mee. Dat plastic lost echt slecht op:S

Daar zou ik nou echt nooit iets eetbaars vandaan halen. Dat zaden topic zegt al genoeg.
Weet jij veel wat voor bladeren ze uitgeknipt hebben in de vorm van een catappablad??
 
Heb idd best veel betaald in vergelijking met de rest Maarja kan met het pakje makkelijk een jaar voort want knip ze in 2 (nano van 35L) want anders zijn ze te groot hehe. Maar bedankt voor de zuinige tips ;)
 
De ali bladeren zijn wel goedkoop maar een groot pak en grote bladeren en je moet ze goed naspoelen, die hoef ik niet meer.
 
Ja op Ali! Die bladeren gaan bijna 1 jaar mee. Dat plastic lost echt slecht op:S

Daar zou ik nou echt nooit iets eetbaars vandaan halen. Dat zaden topic zegt al genoeg.
Weet jij veel wat voor bladeren ze uitgeknipt hebben in de vorm van een catappablad??

Haha, ik zou het niet weten maar bij Ludger zijn ze ook niet duur;)
 
20euro voor 100bladen nou daar kan je wel een paar jaar mee vooruit :)... of je moet een bak van 5meter hebben waar wie heeft dat :D
 
5 meter bak met dik een half miljoen vuurtjes waarom niet :S :p
 
Die job laat ik over aan een professional zoals jij :p
 

Terug
Bovenaan