Vraag over Gourami's Kweekgedrag.


K

Knoin

Guest
Geachte Forum leden.

Ik heb een aantal weken terug een aquarium overgekocht van iemand en heb deze helemaal opnieuw ingericht.

Mijn visbestand is als volgt:

2x dwarf gourami's blauw man
2x darf gourami's blauw vrouw
1x dwarf gourami oranje
1x dwarf gourami oranje vrouw
4x corydoras sterbai
1x Kempvis blauw
4x japonica garnalen(denk dat soort)
2x waaierhand garnalen.
5x Pangio Kuhli's (slangenvisje)
8x soort neon tetra

Dit is momenteel mijn bestand mijn afmeting van mijn bak is 1m l / 40 d / 50 h

Nu is de vraag, 1 gourami man blauw en de ene oranje gourami willen denk ik een schuim nestje bouwen en zijn allebei in 1 hoek heel erg territoriaal ze zitten achter de vissen vooral de vrouwtjes aan die dicht in de buurt komen, Ik heb geen drijfplanten en heb stroming in mijn bak, dus ze zijn aldoor bezig met stukjes plantjes naar de hoek te brengen maar dat drijft aldoor weg, ik heb gisteren wel een bos hoornblad erin gedaan maar dat draait ook aldoor rond in de bak dus daar kunnen ze ook niks mee, Wat kan ik het beste doen? Ik heb ook een kleinere bak 60/30/30 waar geen stroming in zit(optie om te kwekene)? of hebben jullie andere Tips?

En gelijk nog een vraag, Kunnen Kempvissen en Goerami's samen? Ik lees op internet wel/niet en in de winkel zei de verkoper dat het geen kwaad kan, Ik zie hem soms wel achter de goerami's aan gaan met zijn kieuwen helemaal wijd maar dit gebeurt gelukkig niet heel vaak.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Richard K.



Zien jullie de foto? zo niet, hoe moet ik een foto hierzo plaatsen? :)
 
Vind persoonlijk dat te veel mannen (dwerggoerami's) hebt voor een aquarium van 100 cm! Met nog een kempvis zijn wel veel territoriale vissen bij elkaar. Want de mannen kunnen behalve naar hun vrouw(en) toe, ook erg agressief zijn naar andere mannen toe (soms tot de dood er op volgt). Persoonlijk zou ik het bij ��n man houden. Het aantal vrouwen kan je wel zo laten.

Drijfplanten kan je via internet wel kopen of anders bestellen. Op Marktplaats staan ze ook regelmatig. Persoonlijk zou ik eerst een aantal vissen wegdoen om de vissen zo meer rust te geven voordat je wilt gaan kweken. De kempvis kan je eventueel in de 60 cm doen. Wel goed in laten draaien en voor drijfplanten zorgen.
 
Nee, Betta's en neons komen qua gewenste temperatuur niet overeen en de meeste 'algeneters' worden te groot voor een 60 cm. bak en eten nauwelijks alg.

Dat deze samenstelling van dwerggourami's niet kan is omdat dit territoriale visjes zijn. Mannetjes tolereren elkaar niet in zo'n beperkte ruimte.

Drijfplanten zijn overigens noodzakelijk voor deze vissen.
 

Terug
Bovenaan