Vraag over Botia's


R

RRJ

Guest
Hoi,

Ik heb gelezen dat Botia's slakken eten. Eten ze alleen kleine of ook grote slakken? Zou graag namelijk Brotia Pagodula slakken in mijn aquarium willen. Eerder had ik nog niet echt gedacht aan Botia's voor mijn bestand maar vind ze wel mooi, en ben een beetje bang dat de kuhli's die ik erin wil zichzelf niet zullen laten zien of is dit met een grotere groep wel het geval.
 
Kuhli's laten zich prima zien, als je een grote groep hebt en geen felverlichte bak, maar een bak met veel donkere plekjes en drijfplanten. De bruine lieten zich bij mij altijd zien en daar had ik er maar 3 van.

De Brotia slakken zijn zeker weten voedsel voor Botia's.

Kulhi's en Botia vinden een zandbodem fijn.
 
Ok dank je streep door de Botia dus :)
De groep kuhli die ik in gedachte heb zal rond de tien liggen.
 
Ja streep me maar door :D

Tien is een mooie groep. Het duurt vaak lang voor een verkoper ze gevangen heeft, daar mag je met 10 stuks best minimaal een half uur voor rekenen. Wellicht kan je het beste eerst naar de winkel gaan waar je ze wil kopen en afspreken dat je nog wat andere boodschappen gaat halen en over een halfuur/die kwartier weer terugkomt om je kuhli's te halen. Dan hoef jij niet langdurig te wachten en is het voor de verkoper relaxer.

Koop ze dan wel op een doordeweekse dag en niet op een drukke Zaterdag. ;)
 
Hahahahaha :D ja bedankt zal er rekening mee houden alhoewel ik het meestal wel een half uur tot uur red in de winkel genoeg leuks te zien.
 
Dan ging ik juist op zaterdag alleen om leo et pesten... Alleen ja die laat zich na al dei jaren niet meer gek maken.
 

Terug
Bovenaan