Vraag over Betta en visbestand


Ancistruz

Well-known member
Lid geworden
16 januari 2019
Berichten
4,186
Hoi Allemaal.

Ik heb een vraag over wel of geen Betta mannetje te nemen.

Ik heb het volgende visbestand.

- Ballon Mollie
- Black Mollie
- Guppies
- Ancistrus Bristlenose Male
- 2x L001
- 3x Diamand Gourami
- 3x Dwerg Gourami
- Olifant vis
- Brochis Splendends
- zooi Corydora's


Kan een Betta hier vrede mee hebben of zal dat niet goed gaan?

Groet,
 
Mijn mening, nee... die bak is met oa de mollies en guppies vrij druk voor een Betta.
De diamantgouramies en dwerggouramies, die overigens ook van hun rust houden, zitten daarbij in dezelfde waterlaag als de Betta oa zijn schuimnest bouwt. Maakt het voor de Betta nog drukker.


Je hebt nogal en bont bestand moet ik zeggen. Hoe groot is je bak eigenlijk?
 
Aqualantis Fusion 200. Moet kunnen toch met mijn bestand?
:r:thumbs:
 
hmmm mijn mening is hier boven al aangegeven maar zal proberen per soort aan te geven hoe of wat

- Ballon Mollie Te druk

- Black Mollie Te Druk

- Guppies NO GO guppies zijn de ADHDers onder de vissen betta is op zijn rust gesteld en zou de felle kleuren als concurrent zien is te stressvol

- Ancistrus Bristlenose Male Zou geen probleem zijn

- 2x L001 Ik ken de vis niet maar Zou geen probleem zijn volgens mij

- 3x Diamand Gourami NO GO is een labyrint zwemmen in de bovenlaag en krijg je territorium gevechten van

- 3x Dwerg Gourami NO GO is een labyrint zwemmen in de bovenlaag en krijg je territorium gevechten van

- Olifant vis Geen ervaring mee

- Brochis Splendends Geen probleem

- zooi Corydora's Geen probleem

ik als betta kweker adviseer je wil je een betta zet ergens een mooi 30 liter bakje met veel planten neer en houd je betta solitair dat zal hem meer bevallen als in een drukke bak en zul je hem zeker vaker zien het zijn vissen met karakter.
 
Laatst bewerkt:
Aqualantis Fusion 200. Moet kunnen toch met mijn bestand?
Met bont bestand bedoel ik een bijzondere mix voor soorten, dat is ongeacht hoe groot de bak is.

Edit: ik ben blij dat je navraagt of er een Betta bij kan voordat het op een teleurstelling uit loopt.
 
Als ik even mag inhaken, welke schoolvis zou evt. wel goed gaan bij een Betta?

Het bestand gaat iig bestaan uit Corydoras panda (stuk of 10) en een borstelneus, de bak is 100 x 45 x 50 en wordt ruim beplant.
 
Ik weet niet waar je woond maar ik heb nogwel een aqua 40 staan die je mag halen voor een flesje wijn:D

Ik wil je bedanken voor je aanbod hoor. maar dat hoef ik niet :)

Ik heb zelf in gebruik
1x Aqualantis Fusion 200
1x Superfish 75 liter ( 60 cm)

Leeg:

1x Superfish 18 liter
1x Superfish Home 25
 

Terug
Bovenaan