Vraag m.b.t. sluierstaart / shubunkin in het aquarium.


O

olivierw

Guest
Hoi!

Ik heb een 1 meter aquarium en zou hier graag een tweetal sluierstaarten in willen houden. Zodra ze te groot worden, kunnen ze de vijver in. Nu zag ik deze markplaats advertentie:
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Klopt het dat dit een Shubunkin is en een andere sluierstaart? (wat voor soort precies?)
En het is toch zo dat Shubunkins beter niet in een aquarium kunnen worden gehouden?
Zou de sluierstaart dan wel in het aquarium kunnen worden gehouden met een maatje? Ik vind hem er namelijk wel groot uit zien, in vergelijking met de de Shubunkin en de rest van het aquarium...
 
de sluierstaart kan dat wel mits het een kleinere variant is zoals een ranchu of fantail , orandas en ryukins worden al snel heel groot.
de shubunkin is een vijvervis dus niet erin zetten.
weet het een meter het minimale is en gun elke vis minimaal 50 liter
ik denk zelfdat als je de sluierstaart er groot uit vind zien je op je geweten en instinct moet afgaan
 
Heb net even de vissen uit de betreffende advertentie bekeken en dit zijn gewoon twee normale sluierstaarten (fantails). De zogenaamde 'Shubunkin' is gewoon een calico kleurige sluierstaart. De andere grotere oranje sluierstaart is gewoon al een volwassen exemplaar maar echt niet bijzonder groot hoor. Dat hij groot oogt komt gewoon door het feit dat deze volwassen is en hij naast een kleintje zwemt en daarbij ook maar in een 60cm aquarium zwemt.

Als het in je macht ligt zou je deze twee sluierstaartjes een heel mooi onderkomen kunnen bieden in je meterbak dus ik zou zeggen doen!
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ok� Patries, mooi zo! Ik ga mijn best doen!
 
En is het gelukt ze over te nemen?
 
Helaas heb ik nog geen reactie ontvangen :(
 

Terug
Bovenaan