Voorstellen aan Caesar de baardagaam!


Hij staat nu dus nog steeds op stage maar dit is mijn laatste week en woensdag komt hij dus mee naar huis!:smitten:


Ik heb gisteren een heel mooi terrarium voor op hem opgehaald! Van 1.20 lang x50 hoog x60 diep! Er zit een super mooie achterwand in met 3 plateaus waar hij op kan liggen (3e zit bovenin achter het linker lampenkapje, maar daar komt geen lamp in hoor!)

Hier de foto's! Voor- en zijaanzichten! Ook 1 foto met een mooi groot stuk hout die recht onder de basking spot ligt!

Ik ben er zoooo blij mee:smitten:

IMG_7414.JPG


IMG_7415.JPG


IMG_7417.JPG


IMG_7427.JPG
 
Ja ik vind hem ook echt geweldig!:smitten:
En ik denk ook dat hij daar heel blij mee zal zijn ja! Is denk ik wel even voor hem wennen aangezien zijn terrarium nu dus 1 meter bij 50 diep is, maar met zijwanden eraf denk ik 90 cm lang is. Nu heeft hij 30cm langer (geen zijwanden) en ook nog 10cm dieper! Die hoogte had hij in dit terrarium ook niets aan omdat er geen platea's zaten (ofja wel, maar maar op 1 hoogte, daarboven geen meer), in dit terrarium zit helemaal bovenin dus ook een pleateau dus de hoogte blijft in principe gelijk! Dus kwa grootte gaat hij er goed op vooruit! :D
 
Ik zou hem graag eens knuffelen maar als krekel zijnde blijf ik maar uit zijn buurt.
 
Oeps sorry voor de late reactie! Maar jazeker, en volgens mij heeft hij t prima naar zijn zin!
Hij maakt goed gebruik van alle plateau's en doet het goed! :D

IMG_7556.JPG
IMG_7700.JPG
IMG_7751.JPG
IMG_7914.JPG
IMG_8024.JPG
IMG_8112.JPG


IMG_7735.JPG
 
Om te zien is het een schatje en zo te zien heeft hij het naar de zin op het wolletje:D:D;)
 
Haha ja he! Hij slaapt wel echt bijna iedere nacht ergens anders, of op het wolletje, of onder het laagste plateau, of op het hoogste plateau of op 't hout haha:D
 
Even een kleine update:
Hij doet het goed! Ik zit momenteel voor 3 maanden in Barcelona en mijn vader zorgt nu voor hem. Hij haalt hem er iedere dag even uit en volgt netjes de instructies die ik heb opgeschreven! Zoals eten geven, terrarium netjes houden, water geven, in bad doen etc.


IMG_9168.JPG


Haha deze foto kreeg ik via snapchat van mijn zusje (21 jaar no worries)
IMG_9307.PNG


IMG_9453.JPG


IMG_9454.JPG
 
O jee, sorry dan heb ik het weer eens verkeerd begrepen. En dat nog wel met leesbril:D:sorry:.
 
Hij doet het goed! Ik zit momenteel voor 3 maanden in Barcelona en mijn vader zorgt nu voor hem. Hij haalt hem er iedere dag even uit en volgt netjes de instructies die ik heb opgeschreven! Zoals eten geven, terrarium netjes houden, water geven, in bad doen etc.

Wat een service van je vader! Wel fijn dat alles goed gaat!
 
Wat een service van je vader! Wel fijn dat alles goed gaat!
Haha ja omdat hij dus eerst op stage stond, zou hij eerst terug gaan naar de man van wie ik hem had, en na mijn stage in Barcelona zou ik hem dan meteen moeten ophalen. Dus ik had uit voorzorg alsvast een terrarium via marktplaats op de kop getikt (die van een paar posts hiervoor) en helemaal schoongemaakt. Ineens vraagt mijn vader: wat moet ik eigenlijk allemaal doen als ik er voor ga zorgen? Dus ik echt zo; HUH ga jij ervoor zorgen?! Ik dacht dat je dat niet wilde. Hij: Ja maar stel nu dat, wat zou ik ervoor moeten doen? Dus ik dat allemaal uitleggen aan hem en dat het ook allemaal wel meeviel. En toen zei hij, oke! Dat doe ik wel voor je!!

Ik helemaal blij natuurlijk, zelfde dag nog wat dingen voor in het terrarium gekocht (bodem, juiste warmte en uvb lamp en voerbakken etc.) en heb hem 2 dagen later van stage mee naar huis genomen. Toen had ik nog 2,5 week om pap alles goed uit te leggen voor ik daadwerkelijk naar Barcelona moest.

Nu stond hij eerst op de piano in de hal, beetje onhandig omdat mijn moeder er totaal geen fan van is en hem dus absoluut niet in de huiskamer op de kast wilde hebben. Maar mijn vader is hem zo leuk gaan vinden dat hij hem er dus iedere dag uithaalt (ik zei dat dit niet perse nodig was) en hij heeft zelfs op zijn werk een heel onderstel in elkaar geknutseld waardoor die nu mooi een beetje in een hoekje (moeder blij) in de serre boven de jukebox staat! Echt heel tof!, en handig voor als ik hem mee neem wanneer ik op mezelf ga:p

Foto 26-04-17 20 11 45.jpg
 
Waaw wat heeft ie een goed plekje :) Fijn dat jullie er zo veel plezier aan hebben met z'n allen!
 
Mooie bak heeft ie zo hoor en ook alle tijd om zn muziek uit te kiezen zo boven de jukebox;)
 
Waaw wat heeft ie een goed plekje :) Fijn dat jullie er zo veel plezier aan hebben met z'n allen!
Ja he! en iedereen vind hem echt tof, mijn zusje en vriend zijn er ook helemaal verliefd op haha

Mooie bak heeft ie zo hoor en ook alle tijd om zn muziek uit te kiezen zo boven de jukebox;)
Haha de jukebox staat gelukkig nooit aan! Alleen met feestjes maar dan halen we het terrarium uiteraard zoiezo weg omdat dat anders veeel te druk is!
 
Dat is hier wel anders geweest, heb visite letterlijk de kamer uit gejaagd :/
Of vrienden die niet meer wouden komen....
 
Dat is hier wel anders geweest, heb visite letterlijk de kamer uit gejaagd :/
Of vrienden die niet meer wouden komen....

Wauw echt? Omdat je een baardagaam in een terrarium had wilde ze niet meer komen?? Wat zonde!!
 
Yep, die vrienden wel.... Die durfden niet m'n kamer in....
Aah wat vervelend zeg.. Heb ik nog geluk dan, mijn moeder is er ook bang voor hoor, als ik ermee in de buurt kom zet ze ook 3 stappen achteruit. Dus het was ook een beetje met tegenzin dat hij bij ons thuis kwam staan, maar pap zei dat ze niet zo moest zeuren omdat het maar voor 3 maanden is..:rolleyes: Ik ga namelijk zodra ik terug ben huren samen met mijn vriend en dat gaat hij mee met mij!
 
Best wel aanstellers dan ( of ze moesten baardagaamfobie hebben.....)
Ik wilde het eigenlijk niet zeggen, maar inderdaad lichtelijk overdreven reactie van ze.:rolleyes: Zolang die in het terrarium zit is het toch geen probleem?
 
Ach, ik heb 1 persoon gehad die gelijk mijn kamer uit wilde omdat ze bang was dat de gekko zou ontsnappen (jaja, hij is wel 10cm en 5 gram, zeer gevaarlijk dus!!!), dus bij een redelijk grote baardagaam kan ik het me wel voorstellen...
Het leuke eraan is dat je die mensen steeds kan plagen :p Ik zei dat mijn gekko ook onder de deur paste, en dat het daarom nergens in huis veilig was :p
 
Het leuke eraan is dat je die mensen steeds kan plagen :p Ik zei dat mijn gekko ook onder de deur paste, en dat het daarom nergens in huis veilig was :p

Haha, dan moet ik zeggen als mensen naar de garnalen kijken: 'pas op, ze kunnen eruit springen in je gezicht:D'
 
wat een watjes :D

heb t zelf ook niet zo op reptielen maar zolang ze achter t glas zitten of de eigenaar ze zelf vast heeft vind ik t allemaal wel prima :juggle:
 

Terug
Bovenaan