Voorstellen aan Caesar de baardagaam!


L

LvdV00

Guest
Hallo allemaal,
Ik ben Lisa, ben 23 jaar oud en ik bezit sinds 2 dagen een baardagaam man genaamd: Caesar.
Hij zit een terrarium van 100x80x50cm. Zijn verblijf heeft een zandbodem, een verdieping waar een grote dikke tak tegenaan staat om onder zijn warmtelamp (UVB) te kunnen zonnen, onder de verdieping (dus op de grond) een schuilgrot met wat lichte led verlichting, een voederbak en een waterbakje.
Ik voer hem sprinkhanen, krekels en morio wormen met calcium en vitaminepoeder en ben nu een beetje aan het testen met wat groentes zoals bladsla, komkommer, mandarijn, appel en tomaat.

Dit is dan Caesar:
MoP6-MxA2GMkhECrn-aMC3fD6tNPfWMZ.jpeg

MoP6-MxA2GMkhECrn-aMC3fD6tNPfWMZ.jpeg


Groetjes Lisa
 
Dit is zijn terrrarium voor nu:
zFtfuSvbAgvLyyxyf3vIkzUXDC03zEgb.jpeg


en nog een fotootje van hem zelf:
zFtfuSvbAgvLyyxyf3vIkzUXDC03zEgb.jpeg
 
De temperatuur links op het plateau zit nu rond de 43 graden, rechts rond de 35 en beneden rond de 24 graden. Is dit goed?
 
Mooi dier!!:thumbs:


Kunnen baardagamen niet met zijn tweeën in een verblijf? Omdat je ze bijna altijd alleen ziet:)
 
Dankje allebei!
Uuhm ik ben nog geen baardagaam kenner ofzo hoor haha maar van wat ik heb gelezen, is alleen beter, maar kun je ook 2 vrouwtjes houden samen al gaat dit niet altijd goed.
Ook een koppeltje moet je van wat ik gelezen heb steeds uit elkaar houden als ze gepaard hebben. Maar ik weet dit dus allemaal niet zeker!
 
Bedankt!!
Ik heb ook nog 2 filmpjes gemaakt van het voeren van de moriowormen en de sprinkhanen!



 
Heb je die achtergrond en die plateau's zelf gemaakt want dat is heel knap.:thumbs:

Ooh, ik vind hem echt geweldig:):)
 
Cédric Vleminckx: Ja he! en hij ik heb het idee alsof de moriowormen zijn favoriet zijn!

blackmoor: Nee, nog niet in ieder geval. Ik ben wel aan het proberen om meelwormen te kweken! Als dit lukt ga ik het misschien ook wel met de morio's proberen alleen heb ik geen idee of die moeilijk te kweken zijn of niet?

Warrieboy: Haha nee ik zou willen dat ik kon zeggen dat ik ze zelf gemaakt had maar helaas, ik heb de bak zo overgenomen!

RichD1011: Ik kan er ook naar blijven kijken!!
 
De temperatuur links op het plateau zit nu rond de 43 graden, rechts rond de 35 en beneden rond de 24 graden. Is dit goed?

Dat is goed hoor, 43 is eerder aan de hoge kant op de hotspot. Mooi, gezond ogend diertje! Zorg wel dat hij zich niet aan de lamp kan branden.
 
Mooi dier!!:thumbs:


Kunnen baardagamen niet met zijn tweeën in een verblijf? Omdat je ze bijna altijd alleen ziet:)

Kan wel mits genoeg ruimte. Alleen 2 of meerdere mannen is niet aan te raden.
 
Rubz: Bedankt voor je reactie!! Aan de hoge kant ja? Ow ik dacht dat het zelfs hoger mocht haha. Als het goed is kan hij zich, tenzij hij recht omhoog springt niet aan de lamp branden.
 
Rubz: Bedankt voor je reactie!! Aan de hoge kant ja? Ow ik dacht dat het zelfs hoger mocht haha. Als het goed is kan hij zich, tenzij hij recht omhoog springt niet aan de lamp branden.

43 kan prima hoor. Als je meer info. wil zou ik je aanraden deze jongeman eens een pb te sturen.
ziggycardon Als je zijn topic ziet dan snap je waarschijnlijk wel waarom.
 
Nog even een foto van zijn gehele lichaam:
kcryHPBcYqxGMN2yBkEPM7cs1I-z4lPJ.jpeg


en van zijn mooie baardje!
kcryHPBcYqxGMN2yBkEPM7cs1I-z4lPJ.jpeg

:smitten:
 
Wat een leuke baardagaam! Zelf ben ik dik 2 jaar eigenaar van een Baardagaam en ben ik het grootste baardagaam YouTube kanaal van Nederland en België ;) (kwam ik dus ook net achter :D :D )

In de hotspot mag het zelfs wel oplopen tot 50 graden, tussen de 40 en 50 is het best dus 43 is goed, niet "aan D hoge kant"

Hij heeft echt een prachtige mooi dikke bouw, mooi mannetje ;) heeft ie je ook al wakker gemaakt? Hier word ik meestal gewekt rond 9 uur, dan zit ie enorm hard te stoeien tegen het glas :D
 
Oh dat is gaaf!!
Nee hij staat voor nu nog op mijn stagebedrijf, maar gaat wsl na stage mee naar huis. Dus wij zijn er pas rond 9 uur, dan is hij wel wakker en gaat hij inderdaad ook tegen het glas stoeien! haha
Nu wilde ik dan even aan jou vragen of jij misschien weet of mijn baardagaam wel daadwerkelijk een man is?
Aangezien iemand mij vertelde dat hij dacht dat t een vrouwtje was.

wMb3oCiJF6yIDcT__TZQpqE3xSvVLUbS.jpeg

wMb3oCiJF6yIDcT__TZQpqE3xSvVLUbS.jpeg

wMb3oCiJF6yIDcT__TZQpqE3xSvVLUbS.jpeg


Dit zijn de beste foto's die ik kon maken. Ik heb het internet al afgezocht maar met die tips kan ik nog steeds niet zien of het nu een vrouw of man is..
Dus als iemand het denkt te weten, dan vertel het me alsjeblieft!:p
 
Dit is duidelijk een man, onder de staart zie je 2 bulten, aan elke kant van de staartwortel een, dat zijn 2 geslachtsdelen, tja, 2 dus :D soms is het zo dat tijdens een paring er een in het vrouwtje blijft zitten. Daarom kan hij die loslaten en heeft hij der nog een! Handig man??? :D :D
Rare beesten.
Ook kan je het zien aan dat ie dikke "Bovenbenen" (achterpoten) heeft, het is eigenlijk vals want ook vrouwtjes kunnen dat hebben maar dat komt niet vaak voor. Hij heeft een wat dikkere bredere bouw dus dit een duidelijke man ;) al is het best heel lastig te zien soms, helemaal als je zelf het beestje elke dag ziet. :)
 
Ah bedankt voor je antwoord!!
Top dan blijft het toch gewoon mijn Caesar en hoef ik hem niet om te dopen tot Cleopatra:p

En zijn inderdaad soms aparte beesten, hij was net in het hoogste stukje van zijn terrarium gaan zitten, en toen hij weer terug wilde ging dat niet helemaal soepel, ik wilde al te hulp schieten maar het lukte allemaal net haha
 
Geen probleem ;) k geniet er zelf ook van om het uit te vogelen.
Haha, had ik hier ook, hier kwam Chyvoe maar was niet duidelijk qua geslacht, werd dus bijna Chyva :D is toch Chyvoe gebleven maar geslacht is nog steeds niet helemaal duidelijk. Hij doet het paargedrag van bij de soorten. Echt een raar beest :D ik moet dus nog wachten tot ie wat ouder is zodat de bouw duidelijker word.

Ze zijn zo leuk, ik kan er ook zo van genieten als andere mensen bang zijn dat ie gaat bijten en ik echt m'n vinger bijna in z'n bek stop "bijt dan! Je bent een enge hagedis!" :D hij heeft me nog nooit gebeten. Onderhoud is ook zo makkelijk en je kan echt een band met zo'n beestje hebben, heel eenkennig. Ze zijn wel heel eigenwijs. Chyvoe lag bij me op de bank achter m'n rug met der kopje achter mijn rug vandaan. M'n beppe ging hem aaien en toen ging Chyvoe spontaan zich verstoppen achter mij, toen m'n beppe weg was kwam ie weer te voorschijn. Toen kwam beppe weer en Chyvoe was weer weg... Tja leg maar eens aan je beppe uit dat een Baardagaam je niet helemaal mag... :D :D was wel erg sneu.
 
Dit is duidelijk een man, onder de staart zie je 2 bulten, aan elke kant van de staartwortel een, dat zijn 2 geslachtsdelen, tja, 2 dus :D soms is het zo dat tijdens een paring er een in het vrouwtje blijft zitten. Daarom kan hij die loslaten en heeft hij der nog een! Handig man??? :D :D
Rare beesten.
Ook kan je het zien aan dat ie dikke "Bovenbenen" (achterpoten) heeft, het is eigenlijk vals want ook vrouwtjes kunnen dat hebben maar dat komt niet vaak voor. Hij heeft een wat dikkere bredere bouw dus dit een duidelijke man ;) al is het best heel lastig te zien soms, helemaal als je zelf het beestje elke dag ziet. :)

Zeker weten nickey? het gaat toch om de verdikking van de staartwortel en de grote van de femoraalporiën ? Ik heb 10 jaar lang gedacht dat mijn leguaan een vrouwtje was. Totdat er zaad in zijn kooi lag en hij knal oranje werd.
 

Terug
Bovenaan