Voor - en nadelen levend voer


K

Katy707

Guest
Ik heb laatst levend voer gekocht.
Dit zat in een plasticzakje met wat lucht.

Advies: Bewaren in koelkast en liefste in 1x geven, dus alles in 1x in de bak.
Bij binnenkomst LFS ( vanaf dag 1), maximaal een week...ongeopend.... houdbaar in de koelkast.

Nu wou ik dit niet zomaar ( met het water erbij) in mijn aqua doen.
Dus zakje geleegd in een bakje en de artemia en/of watervlooien er met het netje uitgeschept.

Is het geven van levend voedsel ( in dit geval de Artemia of Watervlooien), ook van invloed op de waterwaardes?

Kun je door het geven van levend voer ( Artemia of Watervlooien) ook ( onbedoeld) ziektes in je bak krijgen?


Wat zijn verder de voor - en nadelen van het geven van levend voer?
 
Ik koop veel levend voer , en nog nooit problemen mee gehad .
Je kunt best wel een zeefje kopen waar je artemia mee spoelt .
Als je slim bent koop je verschillende maten , dan kan je makkelijk spoelen naargelang de grootte van je voer .
 
Makkelijker dan uitscheppen is het zakje door je netje heen in een bakje gieten. Heb je alles in 1 keer te pakken... En is het water meteen weg (artemia zit in zout water).

Levend voer zou parasieten over kunnen brengen, maar het meeste voer is schoon gekweekt. Dus zelf vangen uit de sloot is wat risicovoller. Net als Erwin heb ik nog nooit last gehad van levend voer. Het is een beetje duur voer maar wel heel goed voer voor af en toe. En sommige vissen eten gewoon niets anders.

Levend voer is best veilig dus. Wil je *toch* minder risico (en minder kosten) dan kun je nog voor diepvriesvoer gaan.
 

Terug
Bovenaan