Voeren Corydora's


coenb

Well-known member
Lid geworden
3 maart 2009
Berichten
778
Locatie
Huissen
Weet niet of het hier juist is geplaatst..

Maar eten Corydora's overdags, 's nachts of juist in de ochtend of avond. Ik zie mijn groep 's ochtends heel actief. Maar daarna zijn ze bijna "zoek".

Wanneer is het beste om ze te voeren. Als ik op het verkeerde tijdstip voer vreten de rest van mijn bewoners de hoofdmoot op.
 
Mijn corydora's zijn bijna de hele dag actief met zoeken .
Ik voer je ook niet apart omdat er door het voeren van de andere vissen van alles naar de bodem dwarrelt.
Ik geef ze af en toe een tabletje.
 
Corrydorassen hebben wel effectief dierlijke vetten nodig! Rode muggenlarven zijn ze gek van!
 
Corrydorassen hebben wel effectief dierlijke vetten nodig! Rode muggenlarven zijn ze gek van!

ik voer tabletten mer dierlijke vetten die naar de bodem zinken, ook zijn er wat restjes die op de bodem vallen. Maar dat is niet veel met de veelvraten die ik in mijn bak heb ;-)

Mijn corydora's zijn bijna de hele dag actief met zoeken .
Ik voer je ook niet apart omdat er door het voeren van de andere vissen van alles naar de bodem dwarrelt.
Ik geef ze af en toe een tabletje.

Ik zie mijn groep overdag namelijk bijna niet. In de ochtend wel. Dus dan zal ik achter in de bak wat voertabletten gooien.
 
Ik geef ook wel diepvriesvoer maar dan heb ik meteen mijn hele voorruit vol zitten met eitjes
 
Das ook goed! Voor maar lekker in het zicht! dan heb je controle op de hoeveelheid en zie je onmiddellijk of ze eten of niet! Het is een beetje als africhten bij een hond! De eerste dagen zal er weinig respons op komen maar na enkele keren hebben ze exact door om hoe laat en waar het voer komt! Als ik afwijkend op uur voeder of op een andere locatie het voer leg duurt het zeer lang tegen dat er een vis bovenop zit! ;)
 
Ik geef ook wel diepvriesvoer maar dan heb ik meteen mijn hele voorruit vol zitten met eitjes

Ik voer ook 1 keer per dag diepvries artemia (en witte mug), naast droogvoer en gevriesdroogd voer.
 

Terug
Bovenaan