Voer voor Corydoras


KevinMi

Well-known member
Lid geworden
29 december 2014
Berichten
823
Locatie
Purmerend
Hallo allemaal, Ik voer mijn Corydoras Tabimin van Tetra en soms de Waffer mix van Tetra. De voeding is best duur zo is een potje Tabimin 120 stuks toch al snel €7,50 en een Waffermix van 100ml al snel €6,00.
Ik vroeg mij dus af wat jullie de corydoras voeren en waar jullie het vandaan halen.

Met vriendelijk groet,
Kevin
 
Ik heb van de LFS wat goedkopere tabletten zonder merk in een doorzichtig schaaltje, hersluitbaar . Maar er zijn meer opties zoals bijvoorbeeld voer van dr. Bassleer.
 
ik voer tabletten dierlijk van voervoorvis, sera viformo. Ook diepvriesvoer, bloedworm, tubifex en zwarte mug. Daarnaast kweek ik grindalwormen, microwormen en enchytreeen.
 
Ik heb van de LFS wat goedkopere tabletten zonder merk in een doorzichtig schaaltje, hersluitbaar . Maar er zijn meer opties zoals bijvoorbeeld voer van dr. Bassleer.
Hier in de buurt hebben ze dat niet, maar misschien heb ik het gewoon nog niet gevonden haha.

ik voer tabletten dierlijk van voervoorvis, sera viformo. Ook diepvriesvoer, bloedworm, tubifex en zwarte mug. Daarnaast kweek ik grindalwormen, microwormen en enchytreeen.
Ik heb even gekeken en dat ziet er inderdaad prima uit misschien dat ik binnenkort wel via voervoorvis probeer te bestellen
 
Heb hier dd dierlijke tabletten, plantaardige en knoflooktabletten van www.voervoorvis.nl Mix het in de bak voor ook de andere bewoners. Afgewissled met zo nu en dan rode mug
 
Heb hier dd dierlijke tabletten, plantaardige en knoflooktabletten van www.voervoorvis.nl Mix het in de bak voor ook de andere bewoners. Afgewissled met zo nu en dan rode mug
Voor corydorassen zijn de dierlijke tabletten de beste keus zijn toch?
 
Bij enkel dierlijk gaan ze uiteindelijk problemen met hun huid/slijm laag krijgen.
Tabletten voor garnalen zijn de meeste ook gek op.
Daarnaast valt die prijs nog wel mee, kost nu eenmaal geld en soms kun je nog wat terug verdienen met wat jo gen verkopen.

 
Bij enkel dierlijk gaan ze uiteindelijk problemen met hun huid/slijm laag krijgen.
Tabletten voor garnalen zijn de meeste ook gek op.
Daarnaast valt die prijs nog wel mee, kost nu eenmaal geld en soms kun je nog wat terug verdienen met wat jo gen verkopen.

Ik begrijp dat het geld kost, maar 125 pilletjes voor 7,50 (dit is denk ik 100 gram)
Terwijl andere soorten dus blijkbaar 3,00 voor 100 gram kosten. Ik vind dat verschil aanzienlijk op de termijn, zeker als meerdere mensen op het forum ook goede ervaringen hebben met de andere tabletten
 
Ik begrijp dat het geld kost, maar 125 pilletjes voor 7,50 (dit is denk ik 100 gram)
Terwijl andere soorten dus blijkbaar 3,00 voor 100 gram kosten. Ik vind dat verschil aanzienlijk op de termijn, zeker als meerdere mensen op het forum ook goede ervaringen hebben met de andere tabletten
Ben zelf voorstander van zo divers mogelijk voeren, niet enkel 1 merk. Gebruik zelf ook tabimin, vivormo, dierlijke en garnaal tabletten, gevriesdroogde muggenlarven, Artemis, tubifex etc van voervoorvis en devisvoer... En standaard vlokvoer als ook kril. Het een zal wat duurder zijn als het andere, prijs valt nog wel mee.
 
Wij hebben corydora paleatussen en deze eten alles van diepvries erwten ( gekookt en geplet )en diepvries brocoli tot diepvries mossel ( in kleine stukjes gesneden ) en rode muggelarven ( zijn ze echt zot van ) tot spirulina tabletjes en vlokjes wat de guppen gemist hebben.

De diepvries liefts wel bio ( ongespoten ) erwten en brocoli kosten echt niets en kom je heel lang mee toe alsook de mossel.
 

Terug
Bovenaan