Voer hoe lang geopend bewaren?


Goud

Well-known member
Lid geworden
28 maart 2011
Berichten
825
Leeftijd
45
Ik heb voor zowel mijn topische vissen als mijn goudjes veel verschillende zakjes en potjes voer. Zo kan ik lekker afwisselend voeren. Echter heb ik maar 2 aqua's. Sommige voertjes zijn dus langer dan een jaar open. 1 potje vlokken was een beetje nattig geworden die heb ik weggegooid en vervangen.

Loopt de voedingswaarde nu terug van geopend voer of kan ik doorvoeren tot de ten minste houdbaar tot datum?
 
alles wat geopend is is minder lang houdbaar dan de uiterste gebruiksdatum die op de verpakking staat.
dit is omdat er lucht bij gekomen is, de datum die er op staat is voor een ongeopende verpakking. is met onze etenswaren ook zo.
 
Meestal is het zo dat geopend voer de voedingswaarde terug loopt het zal wel gewoon goed blijven. Zolang je braaf elke keer de deksel erop schroeft zal er geen probleem zijn.
 
Licht er ook aan wat voor voer je gebruikt, vlokvoer is droog, droog houden en schimmels krijgen geen kans, je moet dus zorgen dat ergeen schimmels bij komen. Sowieso niet meer kopen dan nodig is, beter vaak een beeftje dan af en toe heel veel kopen, is iets duurder, maar wel beter voor je vissen.
 
Voer wat over de datum is kun je nog wel voeren (Moet het niet nat zijn geworden), er zullen echter wel minder voedingsstoffen in zitten. Die gaan langzaam aan verloren.
 
Hoe lang max geopend bewaren en uiteraard zo lang het er nog goed uit ziet. Een jaar?
 

Terug
Bovenaan