Voelsprieten diamant gourami


Helenah

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2012
Berichten
47
Locatie
Oosterwolde FR
Ik heb drie diamant gouramies gekregen, enigszins vermagerd en hier en daar wat beschadigd.
Ze zijn gered van de "toiletdood"
Ik heb al 4 diamant gouramies en ze zwemmen er prima mee samen.
Nu zijn bij twee de voelsprieten gespleten, dus niet korter maar vanaf de helft splijt hij in tweeën.
Kan dit kwaad ?
 
heb je hier misschien een foto van? Ik denk dat een foto meer zegt dan 1000 woorden in dit geval (;
 
Ik heb het eerder gezien, jaren geleden, en de voelsprieten bleven gespleten. Ik denk een kweekfout maar 100% zeker ben ik niet.
Ook al eens een diamant gezien met aan een kant 2 voelsprieten.
 
20181201_165604.jpg
20181201_165630.jpg
 
Ik had 1 man en 3 vrouw, nu met de nieuwe erbij 2 of 3 man en 4 of 5 vrouw. Ik kan bij 1 niet goed zien wat het is.

Maar er wordt niet gevochten of zo. De 2 die het hebben zijn de vissen die er nieuw bij zijn, ze waren erg mager en zaten in vies stinkend water....
 
Ik zou voor de zekerheid zorgen dat het water tip top in orde is, ook wat extra waterwissels doen om zoveel mogelijk ziektekiemen af te voeren (bacteriedruk verlagen). Dit kan nooit kwaad.
 
Oké, dat zal ik doen, en misschien als ze een weekje goed gegeten hebben dat het beter wordt
 
Die beschadigingen in elk geval goed in de gaten houden ;) maar dat weet je zelf wel neem ik aan :)
 
Je kunt ook preventief een kuur met Voogle doen.

Dan kunnen ze aansterken en zijn de overige vissen beschermd tegen ziektes.
 
Even een update, bij beide gouramies zijn de voelsprieten afgebroken daar waar ze gingen splijten, nu hebben ze dus beide korte voelsprieten.
Ik denk dat dat wel weer aan groeit
 
Even een update, bij beide gouramies zijn de voelsprieten afgebroken daar waar ze gingen splijten, nu hebben ze dus beide korte voelsprieten.
Ik denk dat dat wel weer aan groeit
Hmmm vreemd toch, ik vraag me af wat de reden hiervan is geweest.
Benieuwd of ze terug groeien en hoelang dat gaat duren.
 
Weer een update.
De voelsprieten groeien weer goed aan. Ik heb een kuur esha 2000 gedaan en daarna optima en iets voor de vissen van dennerle erin gedaan. Ze zijn nu al zeker een centimeter gegroeid. Op de foto's goed te zien, het nieuwe stukje voelspriet is wit, het oude oranje.
20181218_181757.jpg
20181218_181940.jpg
20181218_182031.jpg
 

Terug
Bovenaan