Voedingssticks


J

Jpauliss85

Guest
Hallo allemaal, heb wat plantjes besteld en nu zou ik graag weten bij welke plantjes ik voeding sticks in de bodem moet bij plaatsen, het gaat om de volgende planten:
1. Ceratopteris thalictroides
2. Ludwigia mullertii
3. Shinnersia rivularis
4. Heteranthera zosterifolia
5. Gymnocoronis spilanthoides
6. Saururus cernuus
7. Hygrophila polysperma
8. Cryptocoryne wendtii
9. Alternanthera rosaefolia(al in bezit)
10. Anubius op hout(al in bezit)
Ik heb al wat rondgezicht maar kan het niet echt vinden, dus graag zou ik jullie mening horen.
 
Je kan stellen dat je bij de moerasplanten voeding bij de wortels moet steken en bij de echte waterplanten (stengelplanten) niet. Echte waterplanten halen het merendeels uit de waterkolom.
 
Ik heb de planten besteld bij aquaplantsonline, zijn ook stengel planten bij waar in de tekst staat dat het een moerasplant is. Kan ik er dan gewoon vanuit gaan dat wanneer in de beschrijving staat moeraplant dat ik een voedingstick toe moet voegen?
 
Ik doe bij heel weinig planten voeding sticks ook al zijn het moerasplanten. Makkelijkste vind ik, als de plant buiten het water rechtop blijft staan, dan kun je er vanuit gaan dat het een moerasplant is en zou deze voornamelijk voeding via de wortels opnemen. J3e hebt ook een Crypto soort, deze wil wel graag iets bij de wortels. Heb ook een Crypto staan, maar doe hier niks bij de wortels en groeit prima. Ik doe wel voedingsstoffen in het water. (CSM+B, Nitraat en fosfaat)
 
Crypto s zijn inderdaad erg makkelijk en deze doen het hier ook in de kleine bakjes met enkel vloeibare bemesting goed.
 

Terug
Bovenaan