Voedingsbodem eruit?


@tuinkabouter reefer? Ik ben nog een leek dus toelichting graag ;-)



Ik heb trouwens het aquarium leeggehaald vandaag al, neem aan dat het opstarten weer opnieuw moet beginnen, of zitten er nog goede bacteriën in de filter?
Filter laten draaien in een bakje. of emmer. dan hou je daar bacterie in.


grint goed spoelen, he.
 
@tuinkabouter reefer? Ik ben nog een leek dus toelichting graag ;-)



Ik heb trouwens het aquarium leeggehaald vandaag al, neem aan dat het opstarten weer opnieuw moet beginnen, of zitten er nog goede bacteriën in de filter?

Wat heb je met het filter gedaan tijdens het leeghalen?
 
Zit hier iemand op het forum die zijn 3e reefer aan het opbouwen is..
Heeft nog geen vis in gezeten volgens mij, zelfs niet eens lagere dieren enkel een klein koraalrje in zijn 2e poging

Aanvullend bij mijn eerdere bewering: mijn bak is wel de volledige hele tijd gevuld geweest met water.
Die reefers waarvan sprake is toch een ander soort aquarium-concept imo... ;)
 
@quistero haha mijn excuus! Ik heb echt pas een paar weken ontdekt dat je ook garnalen kunt houden!


@Bertus ja , wij komen er best vaak! Kids vinden het geweldig daar! Alleen slecht voor de portemonnee. Hebben ook konijnen hier, dus iedere keer gaat er wel iets mee.
Ze stonden vanmiddag bij de axelrotl of hoe je het ook schrijft te kijken en vroegen of deze ook in het aquarium kon:stop: haha
 
Uhmm nee heb m niet laten draaien, niet bij stil gestaan. Hij staat nu sinds 12 uur ongeveer stil
 
@Veronique1986 : een reefer is een zee-aquarium.

Uhmm nee heb m niet laten draaien, niet bij stil gestaan. Hij staat nu sinds 12 uur ongeveer stil
Snel terug aanzetten en dat komt nog wel goed. Heeft hij echt droog gestaan de hele tijd? Je hebt hem niet gekuist of zo?
 
Wat is gekuist? Hij heeft droog gestaan idd, hd het water uit het aquarium gehaald en filter uitgezet
 
Uhmm nee heb m niet laten draaien, niet bij stil gestaan. Hij staat nu sinds 12 uur ongeveer stil

Zal na een week ook geen complete kolonie in hebben gezeten dus kan je het beste rekening houden dat je weer vanaf 0 start.
Volgende keer kan je ook gewoon het filter laten draaien in bv een emmer met wat water uit de bak.
 
Ik kuis, jij kuist, wij hebben gekuist
De gekuiste kooien zijn zeer proper...


LoL
wij zeggen bvb ook kuisvrouwen tegen schoonmaaksters
 
En trauma tegen je schoonmoeder :juggle::juggle::juggle:

Haha, schoontje! (vertaling: "Nou, die is mooi!")

Zelf heb ik geen schoonmaakster hoor dus zelf zeg ik dat eigenlijk nooit... ;)
En ik ben gelukkig trauma-vrij dus ik weet van niets!
 
@quistero haha mijn excuus! Ik heb echt pas een paar weken ontdekt dat je ook garnalen kunt houden!


@Bertus ja , wij komen er best vaak! Kids vinden het geweldig daar! Alleen slecht voor de portemonnee. Hebben ook konijnen hier, dus iedere keer gaat er wel iets mee.
Ze stonden vanmiddag bij de axelrotl of hoe je het ook schrijft te kijken en vroegen of deze ook in het aquarium kon:stop: haha

OOk die grote slakken gezien? 20 cm groot?
Laat ze overr haar hand en arm lopen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hahahahaha!!!


Maar uhhmmm wat nu met Mn filter?
Erin doen straks weer? En opnieuw beginnen ?
 
Gewoon nu er weer in doen en aanzetten. En denk dat je er idd het beste weer van uit kunt gaan dat je opnieuw begint.
 
Nooit gezien daar, niet opgevallen iig! Zal de volgende keer is goed kijken! Krijg wel altijd de kriebels van al die spinnen brrr
 
Ja heb voedingssticks van dennerle en heb vloeibare planten voeding eventueel
 

Terug
Bovenaan