Voeding planten


S

Syl1990

Guest
Ik geef nu in me nano bak
Een zeer rijke voeding
APT compleet
Maar dit is een bakje met een soil

In de biotoop bak
Komen voornamelijk planten die voeding uit de bodem halen
Zoals cryptos
Echinodorussen
Rode lelie

Maar er komen ook wat planten die voeding halen uit de waterkolom

Zoals microsorums
Anubias nano
Heteranthera zosterfolia
Hydrocleys nymphoides

Maar wat voor voeding is hier nou goed geschikt voor.
 
Als je het hebt over plantenvoeding voor de gewone waterplanten dan zou ik een normale vloeibare plantenvoeding nemen zoals bv de Profito. Bij de moerasplanten is het het beste om voeding bij de wortels te steken. Let er wel op dat er voldoende nitraat en fosfaat en co2 voor de planten voorhanden is.
 
Als je het hebt over plantenvoeding voor de gewone waterplanten dan zou ik een normale vloeibare plantenvoeding nemen zoals bv de Profito. Bij de moerasplanten is het het beste om voeding bij de wortels te steken. Let er wel op dat er voldoende nitraat en fosfaat en co2 voor de planten voorhanden is.
In deze bak komt geen co2
Heb het wel staan maar is aangesloten op me nano bak
Voor de rest lees ik positieve dingen over voeding zonder fosfaat en nitraat
Voornamelijk dat dit veel alg zou voorkomen
 
Bijna alle planten in onze bakken zijn moerasplanten. Deze nemen de voeding grotendeels op via de wortels. Grotendeels, dat houdt in dat er ook via de waterkolom opgenomen wordt. Elke voeding via de waterkolom is eigenlijk geschikt waarbij, zoals al eerder aangegeven, niet vergeten moet worden dat er ook macro voeding zoals nitraat en fosfaat nodig kan zijn. Bij de wortels zou ik denken aan kleibolletjes eventueel aangevuld met lateriet. (Zelf te maken middels de poeders van Aquariumbemesting.nl.)
 
Voor de rest lees ik positieve dingen over voeding zonder fosfaat en nitraat
Voornamelijk dat dit veel alg zou voorkomen
Beide zijn echt nodig voor goede plantengroei. Door tekorten hiervan kun je juist algen ontwikkelen maar eea hangt af van de vraag en dus ook van de hoeveelheid licht. Soms is toevoegen niet nodig maar dat is van diverse factoren afhankelijk.
 

Terug
Bovenaan