Voeding corydoras panda

  • Onderwerp starter GiantUriza
  • Startdatum

G

GiantUriza

Guest
Hoi,

Ik heb sinds 3 dagen 6 corydoras panda in mijn aquarium zitten. Omdat ik ervoor geen bodembewoners had heb ik een potje Tetra cory shrimp wafers gekocht. Als ik er zo'n tabletje ingooi, dan kijken mijn corydoras er zelfs nog niet naar. Ze grondelen wel de gehele tijd in het zand maar om het tabletje zwemmen ze gewoon heen. Ik heb ook al geprobeerd door zo'n tabletje op te breken in kleinere stukjes en doorheen mijn aquarium te verspreiden maar echt veel effect lijkt dit niet te hebben.
Voorlopig maak ik me nog weinig zorgen omdat er wel nog genoeg voedsel in de bodem en op planten, stenen en hout zal te vinden zijn maar ik vroeg me af of er een trukje bestaat om mijn cory's toch van de tabletten te laten eten.
Heeft iemand toevallig al hetzelfde meegemaakt?
 
Ik geef gewoon vlokvoer en af en toe wat levendvoer. heel af en toe een algentablet maar daar eten de slakken meer van dan de Panda s. Ik heb ze al bijna 4 jaar en nooit ziekte of problemen zo gehad hoor.
 
Waar ze bij mij echt dol op zijn: Cookies Special menu van Dennerle, dat valt langzaam uit elkaar of je maalt het zelf fijn.
 
Hier zijn ze helemaal wild van JBL NovoTab
En ze krijgen o.a. ook Sera Vipachips.
 
Hier JBL Novotab en dierlijke wafers van voervoorvis.nl
 
Ik voer mijn Corydoras jbl novotab en dennerle cookies menu. Eten ze allebei graag, maar waar ze helemaal dol op zijn is diepvriesvoer. Voornamelijk de artemia en muggenlarven worden met veel enthousiasme gegeten.
 
Ik zal het voorlopig nog wat volhouden met die shrimp wafers van Tetra. Tenslotte zijn ze speciaal op de markt gebracht voor cory's dus zou het in principe toch op hun behoeften moeten zijn afgestemd. En tot zolang ze eindelijk snappen dat die tabletjes voedsel voor hen is, moeten ze zich maar behelpen met diepvries- en vlokvoer dat op de bodem terecht komt. Verhongeren zullen ze wel niet doen neem ik aan.
 
Ja je kunt het inderdaad nog even volhouden en misschien dat ze het dan gaan snappen uiteindelijk. Let wel op dat ze genoeg te eten krijgen, want ze kunnen wel degelijk verhongeren. Als je toch al diepvriesvoer voert, kun je ook wat gerichter het voer op de bodem loslaten zodat de Corydoras wat meer te pakken kunnen krijgen.
 
Nog een vraagje, is het verstandiger het tabletje heel te laten en zo op de bodem te leggen of toch beter verkruimelen en verspreiden?
 
Bij mij aten de cory's met de pot mee. Diepvries, granulaat voor tropische vissen, maar de artemia korrels van hs vlogen ze aan. De tetra's trouwens ook! Volgens mij zijn die ook voor bodem bewoners. Ik had wafers van tetra daar waren mijn panda's niet zo gek op. Alles en iedereen at elkaars eten en ze zijn er niet ziek van geworden.
 
Ik laat de tabletjes altijd heel omdat ze toch wel opgaan. Je kunt ze ook wat kleiner maken, maar ik zou ze niet helemaal verkruimelen.
 
Nog een vraagje, is het verstandiger het tabletje heel te laten en zo op de bodem te leggen of toch beter verkruimelen en verspreiden?

Misschien iets kleiner maken, maar heel eten ze ook van. Ik zou ook nog een ander voer/merk erbij halen voor afwisseling.
 
Ja ik geef sowieso nog ander voer ook aan mijn blauwoogjes, zowel diepvries, vlokken als gevriesdroogde tubifex. Er valt genoeg naar de bodem want mijn blauwoogjes zijn geen grote eters.
Omdat mijn aquarium nog maar een 5-tal weken is opgestart heb ik ook nog een beetje last van bruinalg en die algen lijken ze ook wel te smaken....rare beestjes die cory's :D ze eten alles behalve het voor hen bestemde voedsel
 
ik deel de tabletten altijd door 3e, omdat ze anders met zn 8e op 1 stukje zitten te happen :D
 
Tablet door drieën of vieren en verspreid geven. Van die dierlijke van voorvoorvis vinden ze bij mij lekker. Let erop dat Cory's van huis uit carnivoren zijn, dus hoofdzakelijk dierlijk voedsel verlangen.

Haal een strip diepvries tubifex in huis, deel de blokjes door 3 en ontdooi in water, vervolgens door het aquarium verspreiden. Ze zijn er helemaal gek van, ook leuk om die lange slierten zo opgezogen te zien worden door de Cory's. Ook leuk om zoon blokje in echt kleine stukjes te snijden en ze net onder het zand te verstoppen. Dan zie je de Cory's 90 graden head first het zand in duiken.

Ik ken die tabletten niet, misschien moeten ze er inderdaad aan wennen. Kan ook dat er weinig geurige dierlijke stoffen in zitten. Dan herkennen ze het niet, tabletten waar vismeel en dergelijke in zit ruiken ze als voedsel en springen erboven op!
 
Haal een strip diepvries tubifex in huis, deel de blokjes door 3 en ontdooi in water, vervolgens door het aquarium verspreiden. Ze zijn er helemaal gek van, ook leuk om die lange slierten zo opgezogen te zien worden door de Cory's. Ook leuk om zoon blokje in echt kleine stukjes te snijden en ze net onder het zand te verstoppen. Dan zie je de Cory's 90 graden head first het zand in duiken.

Ik heb geen diepvries tubifex in huis, enkel gevriesdroogde. Zal het daar eens mee proberen om zo'n blokje in stukjes te breken en te vertstoppen in het zand.
Ik had gisteren diepvries rode mug gevoerd maar toen dat op de bodem viel werden ze er nou niet bepaald echt enthousiast van. Deze ochtend echter was er op de gehele bodem geen wormpje meer te bespeuren. Zou het kunnen dat Cory's voornamelijk eten als het donker is?
Die cory tabletten blijven nog steeds onaangeroerd trouwens. Dat begint dus wel op een miskoop te lijken :oops:
 
Ik heb geen diepvries tubifex in huis, enkel gevriesdroogde. Zal het daar eens mee proberen om zo'n blokje in stukjes te breken en te vertstoppen in het zand.
Ik had gisteren diepvries rode mug gevoerd maar toen dat op de bodem viel werden ze er nou niet bepaald echt enthousiast van. Deze ochtend echter was er op de gehele bodem geen wormpje meer te bespeuren. Zou het kunnen dat Cory's voornamelijk eten als het donker is?
Die cory tabletten blijven nog steeds onaangeroerd trouwens. Dat begint dus wel op een miskoop te lijken :oops:

Je zou het blokjes geviresdroogde tubifex ook op een vorkje kunnen steken, dan zinkt het ook direct.
 

Terug
Bovenaan