Voeding bijvissen bij maanvissen


DenDaFF

Well-known member
Lid geworden
12 november 2018
Berichten
222
Leeftijd
41
Hoi,

Vraagje voor de maanvishouders onder jullie.
Ik heb pas 6 jonge manen toegevoegd in men bak. Zijn heel actief en vreten zich te pletter, wat goed is.
Ze krijgen 2x/dag diepvries en 1x/dag droogvoer wat allemaal vlot binnen gaat.
Alleen vraag ik mij af of bv. mijn corys,... voldoende krijgen. Alles is weg voordat er maar iets de bodem raakt.
Kleeftabletten die ik vlak boven de bodem plak worden ook opgeeist door de manen :D

Geven jullie ander voeder bij? Dat bv. niet gesmaakt w door de manen of sneller naar de bodem zakt,... Of stel ik domme vragen? :br:

Terwijl ik dit bericht typ merk ik trouwens dat er net een stukje tablet van de ruit is gekomen, krijgen de corys toch nog wat extra's :rolleyes:

DSmATuZ.jpg
 
Als 's avonds of 's ochtends de lichten uit zijn en het aquarium in donkerte gehuld is, komen de cory's pas echt uit hun schulp. Terwijl de rest uitrust kun je ze dus het beste bijvoeren.
 
Wat voer je allemaal aan diepvries? als je de snel zinkende diepvries voeders neemt en gewoon wat meer in de bak gooit zou je zeggen dat de cory's wel een kans maken.

onder snel zinkend versta ik rode mug & artemia overigens, zijn tevens uitstekende voerders voor cory's (en ik vermoed ook voor manen).
 
voer nu afwisselend (artemia, wit-rood-zwarte muggenlarven). 2x/dag.
Droogvoer 1x/dag
Ander droogvoer gekocht ook, korrels die snel naar de bodem zinken waar de andere vissen ook een kans krijgen :)
 
Laatst bewerkt:

Terug
Bovenaan