voeding 110/120 volt 60 hertz


flipper34

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
4,848
Leeftijd
61
Locatie
Andijk
Iemand een idee of dit kan 220 volt 50 hertz in 110/120 volt 60 hertz uit
wel gezocht op het net maar niet echt iets gevonden wel 50 hertz
is voor een eiwit afschuimer 120 volt 24 watt
als iemand een idee heeft graag:D
 
Ik kan wel ja zeggen maar ik zou er niet teveel op vertrouwen Jaap:D:D:sorry:

Waarvoor gebruik je de afschuimer dan?
 
Volgens mij is dit ook afhankelijk van het type motor welke in die afschuimer zit. Apparaten met een zg. kortsluitmotor, in tegenstelling tot koolborstelmotoren, gaan sneller draaien bij 60 hertz en worden dan ook warmer. Maar er zijn dacht ik ook omvormers te koop.
 
Ik kan wel ja zeggen maar ik zou er niet teveel op vertrouwen Jaap:D:D:sorry:

Waarvoor gebruik je de afschuimer dan?
Tja John aangezien ik daar al bang voor was doen we dat maar niet:sorry::D
Al denk ik dat jullie mijn vraag verkeerd begrijpen

Wat ik zoek is een voeding of omvormer die van 220 volt 120 volt maakt met 60 hertz
probleem is dat we hier in NL op 50 hertz zitten en ik weet niet of dat gaat werken met deze eiwit afschuimer
IM7205-GhostSkimmer-FullSize-176.jpg
110-120V/ 60Hz 24W
Wat je andere vraag betreft John Toekomst muziek :engel::D:D

Volgens mij is dit ook afhankelijk van het type motor welke in die afschuimer zit. Apparaten met een zg. kortsluitmotor, in tegenstelling tot koolborstelmotoren, gaan sneller draaien bij 60 hertz en worden dan ook warmer. Maar er zijn dacht ik ook omvormers te koop.
Ben geen flauw idee wat voor motor er in zit staat niet op als 110-120 volt 60 hz
 
In pricipe heb je aan een eenvoudige omvormer genoeg.

De 60 Hz heeft alleen invloed op synchroon motoren voor bijv klokken, dosseerpompen en audio aparatuur (plantenspeler, bandrecorder)

Hier in huis diverse omvormers voor amerikaanse ventilatoren, buizen audio aparatuur.
 
In pricipe heb je aan een eenvoudige omvormer genoeg.

De 60 Hz heeft alleen invloed op synchroon motoren voor bijv klokken, dosseerpompen en audio aparatuur (plantenspeler, bandrecorder)

Hier in huis diverse omvormers voor amerikaanse ventilatoren, buizen audio aparatuur.
Kijk daar kom ik verder mee weet je toevallig ook of het verschil van 50 en 60 herz uit maakt in het gebruikte wattage dus blijft de 24 watt ook bij 50herz zo
 
In theorie gaat de motor 20% minder hard draaien. Dus ook het vermogen zou afnemen.
 
In theorie gaat de motor 20% minder hard draaien. Dus ook het vermogen zou afnemen.
Dat was dus wat ik vertelde. Bij 60 Hertz zal een kortsluitmotor 20 % harder draaien een behoorlijk, 20 %, warmer worden. Dit geldt niet voor motoren waar koolborstels inzitten.
 
Ik zou pompen die ontworpen zijn voor gebruik op 60Hz niet zo maar gaan gebruiken op 50Hz. Je weet niet wat de performance zal zijn (aannemen dat de performance lineair is ten opzichte van de frequentie is te simpel gedacht). Ook weet je niet wat het rendement gaat worden (door hogere verliezen, veroorzaakt door lagere veldfrequentie maar ook door lagere rotatiesnelheid van de rotor). Een mogelijke uitzondering is een pomp waarbij je een 50Hz rotor na kunt bestellen en waarvan het wikkelpakket dus geschikt is voor 50Hz gebruik. Maar in de andere gevallen is het óf een (vrij dure) frequentieregelaar kopen om zo de gevraagde 110V/60Hz te verzorgen of gewoon de pomp van de afschuimer te vervangen door een 50Hz variant.
 
Dit gaat hem niet worden zo te lezen en om nu geld uit te geven voor dit gebeuren :juggle: 220volt /120 volt 60 hz of de pompje vervangen voor een 220 volt exemplaar dan gaat het aardig in de :deal:lopen
Beter kijken naar een andere oplossing dus
Bedankt allemaal voor het mee denken
 

Terug
Bovenaan