Voederautomaat vraag Aquatlantis Fusion 120x50


I

ivegte

Guest
Ik heb een aquarium van het merk Aquatlantis en ik wil een voederautomaat.

Ik zie deze voederautomaat, maar nu is mijn vraag of deze past op mijn kap? Zijn dat standaardmaten?
 
Heb je een voerluikje in de kap zitten ?
Dan zou ik toch eens naar de Eheim kijken.
Dit is kwalitatief toch allemaal net wat beter.
Ook wel een stukje duurder maar dat is net wat je zelf wil.

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techn ... aten/23986
Gewoon boven het gat zetten en klaar.
Zit ook een klikkenbandje bij om het wat vaster te zetten.
 
Er zit een voerluikje in de kap inderdaad, maar ik vroeg mij gewoon af of het per merk verschillend is of het past. Past elke voerautomaat daar op? Maar uit jouw antwoord begrijp ik dat het qua merk niet uit maakt voor de maten.
 
Als je de voerautomaat boven het voerklepje zet past altijd.
De maten die vermeld staan gaat er puur om als je de voerautomaat in wil bouwen in de kap of iets dergelijks.
 
OK! Dank voor de snelle reacties.
 
Ik zou zelf ook kijken voor een andere voederautomaat. Ik zelf heb zelf de Juwel voederautomaat omdat ik deze gratis kon krijgen echter is hij niet optimaal, hij zit erg slapjes in elkaar ook kun je er maar 1 soort visvoer in doen (Tenzij je de inhoud mengt). Ook is de 'uitvoer' niet heel makkelijk in te stellen, er komt zomaar te veel uit na 1 rondje draaien of veel te weinig.

Wat mij een erg mooi voederautomaat lijkt is de Gr�sslin Voederautomaat Rondomatic 400, deze is wel wat duurder. Hier heb je veel verschillende vakjes waar je visvoer in kunt doen. Zo kun toch nog afwisselend voeren ook al ben je niet thuis.

Zo ziet die eruit:

SR-2ISpSEB80J-HcIJKnXfC4ZNF2Tnat.jpeg
 
GewoonJoey zei:
Heb je een voerluikje in de kap zitten ?
Dan zou ik toch eens naar de Eheim kijken.
Dit is kwalitatief toch allemaal net wat beter.
Ook wel een stukje duurder maar dat is net wat je zelf wil.

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/techn ... aten/23986
Gewoon boven het gat zetten en klaar.
Zit ook een klikkenbandje bij om het wat vaster te zetten.

Ja, deze Eheim heb ik ook. Bevalt uitstekend. Ik meng er voer in, zoals Krill vlokjes, Granulaatvoer en Betta voer. Je kunt hem ook ghoed programmeren en afstellen qua hoeveelheid.

Mijn vrienden die een paar keer week ons huis controleren, hoeven dan alleen maar een algentabletje voor de Oto' en eentje voor de Corydoras in het water te gooien.
 
Het is al een wat ouder topic, maar ik wil hier toch even mijn positieve ervaringen delen met de Rondomatic 400 voederautomaat van Gr�sslin.

xPx7nRPlH4gxMYLPxcIrZG1MPXCh3RR2.jpeg


Ik heb de automaat een paar weken geleden aangeschaft na negatieve ervaringen met de voederautomaat van Juwel. Ik zat vooral met het probleem dat ik zowel vlokken als granulaat als pellets voer en graag precies zowel de voedertijdstippen als de hoeveelheid voer wilde instellen, wat niet kan met de automaat van Juwel.

De automaat van Gr�sslin biedt dat wel allemaal. Hij beschikt over 27 bakjes die je kunt vullen waarmee je maar wilt. Hij past op vrijwel ieder aquarium, omdat je hem zowel boven een voederluikje als (m.b.v. een afneembare houder) aan de aquariumwand (met open deksel) kan bevestigen. Ook werkt 'ie op netstroom, wat ik ook een fijn idee vind als ik voor een wat langere tijd van huis ben.

In het midden zit een draaischijf met de getallen 1 t/m 24 erop, die je gebruikt om hem te synchroniseren met de tijd. Vervolgens steek je op elk voedertijdstip een plastic pinnetje in het bijbehorende gaatje en op elk van die tijdstippen (tot 5 per dag, geloof ik) draait de buitenste cirkel ��n bakje verder en valt er een nieuw bakje leeg in het aquarium.

Het enige minpunt wat ik er tot nu over heb gelezen is dat hij niet heel lang mee schijnt te gaan (veel gebruikers waarbij hij na anderhalf jaar al stuk is), maar het feit dat je er meerdere soorten voedsel heel precies mee kunt doseren maakt het toch tot een superfijn apparaat.
 

Terug
Bovenaan