Voederautomaat stofvoer?


Frank0

Well-known member
Lid geworden
1 januari 2020
Berichten
238
Leeftijd
49
Ik heb net een standaard voerautomaat van Eheim op de kop getikt om eens te proberen op de bak met mn uitgroeiers. Altijd handig als ik weg ben voor werk of zo. Echter, aangezien ik regelmatig in het buitenland zit, zoek ik iets waar ik het stofvoer (sera micron) in kan voeren voor het kleinste spul. Die hebben er altijd het meest last van als ik weg ben. Nu vraag ik mn familie uiteraard ook, maar die overvoeren nogal eens...

Kortom: Wie van jullie heeft ervaring met meerdere voerautomaten en welke is het meest geschikt voor stofvoer? (de Eheim 3851 die ik nu heb is daar te grof / lomp voor m.i.)
 
Ik kan je niet adviseren over een voederautomaat, geen ervaring mee maar...

Nu vraag ik mn familie uiteraard ook, maar die overvoeren nogal eens...
Je zou porties klaar kunnen maken en bv in een pillendoos doen voor de periode dat je weg bent. Gewoon voor elke dag 1 vakje openen. Dan kan er niet meer overvoerd worden.
 
Ik kan je niet adviseren over een voederautomaat, geen ervaring mee maar...


Je zou porties klaar kunnen maken en bv in een pillendoos doen voor de periode dat je weg bent. Gewoon voor elke dag 1 vakje openen. Dan kan er niet meer overvoerd worden.
Ja klopt, maar het blijft onhandig. Ze zitten op school of moeten werken, of vergeten het... :). Een automaat zou me meer zielsrust geven... :).

Edit: daarnaast heb ik 10+ bakken, wat instructie ook erg ingewikkeld maakt voor iedereen
 
Ik vond het lastig om een juiste grootte van het gaatje te vinden. Te klein gaatje, dan hoopt het fijne voer op doordat het toch een beetje warm en vochtig wordt door de lamp. En te groot heb je gauw teveel aan voer in de bak.
De eheim voederatomaat had ik ook destijds.
 
Ik vond het lastig om een juiste grootte van het gaatje te vinden. Te klein gaatje, dan hoopt het fijne voer op doordat het toch een beetje warm en vochtig wordt door de lamp. En te groot heb je gauw teveel aan voer in de bak.
De eheim voederatomaat had ik ook destijds.
Ja dat is lastig. Ik ga eens wat uittesten en zien hoe het gaat
 

Terug
Bovenaan