voeder automaat 3V AC-DC adapter


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Ik wil voor mijn voederautomaat van sera voederautomaat welke op 2x 1,5 volt batterij werkt.

Nu wil ik deze batterij vervangen en door een 3V AC-DC adapter. Deze adapter wil ik vervolgens aansluiten op een analoge klok.waar ik de tijd en datum in kan stellen.


sera voederautomaat.jpg


Nu zat ik aan deze adapter te denken.
universele-ac-dc-adapter-5-v-spanning-uit-5-volt.jpg


Universele AC - DC Adapter,
Type: Netstroomaansluiting,
Plugmaat: 5.5 x 2.1mm,
Max. stroomsterkte: 1000mA,
Spanning in: 100-240V 50-60Hz,
Spanning uit: 5 Volt.

Of kan ik hier iets ook iets anders voor gebruiken.
 
Er gaat weinig gebeuren als je dat doet. Dan ga je enkel de klok van uw voederautomaat constant aan en uit zetten.
Waarom zou je dat willen doen eigenlijk? Als de batterijen duur uitvallen schakel je beter over op herlaadbare batterijen die je om de bepaalde tijd preventief vervangt.
 
vermoed dat je om de 1 a 2 dagen wil gaan voeden denk niet dat met deze opstelling mogelijk is
immer als je de stroom er af haalt raakt de klok van je voederautomaat van tijd

groet
jaap
 
vermoed dat je om de 1 a 2 dagen wil gaan voeden denk niet dat met deze opstelling mogelijk is
immer als je de stroom er af haalt raakt de klok van je voederautomaat van tijd

groet
jaap

Tenzij je hem de helft van de tijd uit zet? Dan loopt hij 50% trager? Maar timen dat hij aan staat op het moment dat jij wil voederen kan lastig worden.
Ik zou kijken voor een andere geschikte voederautomaat zoals die van Eheim.
 
Hoi,

Wat me opvalt is dat je 3 volt nodig hebt en een adapter van 5 volt wilt gaan gebruiken.
Dit huwelijk zal dan denk ik niet lang gaan duren.

Het idee zelf zal wel werken want je zet dus je voeder automaat gewoon aan en uit op de dagen die je wilt met je tijdschakelklok die de 3 volt adapter aan en uitzet die op zijn beurt de voederautomaat aan en uit gaat zetten.

Als ik je verhaal goed begrepen heb tenminste,

Ik herhaal wel veel als ik het zo na lees.:petjeaf:

Gr,

Jan,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Batterijen van de lidl zijn in de aanbieding 10 voor nog geen 2€ {een heel jaar voor nog geen 2€ )
 
zo Jan je bent beter uitgeslapen als onder getekende :D inderdaad 5 volt op een 3 volt apparaat gaat niet lang duren. :S
als je dit wilt zul je met een weerstand er tussen moeten gaan werken ander poef. :oops:
klok loopt mee van de voedingsautomaat dus als je de stroom uitschakelt staat deze ook stil
net wat Jurgen al aanhaalt wordt dan lastig instellen

groet

jaap
 
Allen bedankt voor de input.

Waar het om gaat is het volgende. De hoeveel voer welke in de voederautomaat gaat is te weining voor de periode dat ik op vakantie ben.
Nu wil ik het zou instellen dat, wanneer de ene leeg is de andere gaat werken.

Vraag eheim voeder automaat.................gaat dat wel op deze manier werken.

.............5volt op een 3 volt gaat niet werken................................
Dus ik heb eigenlijk een 5 volt adapter nodig.
 
Kan je niet gewoon de twee voederautomaten samen gebruiken en elk wat minder laten geven?
En nee, Eheim zal dit ook niet doen idd.

Hoe lang ben je wel weg?
 
Allen bedankt voor de input.

Waar het om gaat is het volgende. De hoeveel voer welke in de voederautomaat gaat is te weining voor de periode dat ik op vakantie ben.
Nu wil ik het zou instellen dat, wanneer de ene leeg is de andere gaat werken.

Vraag eheim voeder automaat.................gaat dat wel op deze manier werken.

.............5volt op een 3 volt gaat niet werken................................
Dus ik heb eigenlijk een 5 volt adapter nodig.
neem aan dat je drie volt bedoelt gebruik deze zelf veel https://www.allekabels.nl/ac-dc-ada...rsele-ac-dc-adapter-regelbaar-3-tot-12-v.html

groet
jaap
 
Het probleem van Ts is nu typisch zo'n klusje waar je met een Arduino iets van te maken is. Mits je de tijd en lust hebt om zoiets in elkaar te frunneken. Om de kosten hoef je het dan niet te laten. Onze Chinese vrienden bieden ze voor een habbekrats aan...
 
Zoals ik schreef is de hoeveelheid welke in beide voeder automaten kan te weinig. Vandaar de vraag om er een met timer te gebruiken en deze in te stellen op het tijdstip als de voeder automaat leeg is.

Ik heb nu de onderstaande voeder automaat aangeschaft waar ik dus een compleet voederdoos op kan monteren, deze komt a.s. donderdag binnen.

Voor degene die geïnteresseerd zijn, deze is nieuw gekocht voor een bedrag van €35,00.



jbl-autofood3-zwart-450x600.jpg
 

Terug
Bovenaan