Vlug en Lenig


tja mijn dochter heeft da rare van geen vreemde al vind ik een slang toch net iets Te ver gaan zeker als het een wurgslang van bijna 2 mtr is
 
tja mijn dochter heeft da rare van geen vreemde al vind ik een slang toch net iets Te ver gaan zeker als het een wurgslang van bijna 2 mtr is


Daar kan ik me iets bij indenken hoor. Zoiets zal maar onverwacht door de kamer gaan kruipen. Dan kun je beter een leuke slak door de kamer hebben;).
 
IMG_6130.JPG
dit zijn Catootje, Saartje en Charlie
 
Ik heb mijn ogen uitgekeken op de vivariumbeurs!
Wat een prachtige dieren!

Helemaal niet bij stil gestaan dat we dus forum genootjes zijn :juggle:

Ik was degene in die rolstoel, waarbij het even niet lukte om er eentje vast te houden ;)
Volgend jaar kom ik zeker weer kijken, ben stiekum een beetje verliefd op ze geworden :D
 
Haha, ik en m'n vader liepen er ook langs, al die slakken. m'n vader kreeg de bibbers en ik zo roepen "aah wat schattig!" die vrouw die die slak had helemaal lachen :D
MN vader heeft me mee genomen... anders was ij thuis gekomen met een slak... :D
 
Ik heb mijn ogen uitgekeken op de vivariumbeurs!
Wat een prachtige dieren!

Helemaal niet bij stil gestaan dat we dus forum genootjes zijn :juggle:

Ik was degene in die rolstoel, waarbij het even niet lukte om er eentje vast te houden ;)
Volgend jaar kom ik zeker weer kijken, ben stiekum een beetje verliefd op ze geworden :D
Ohhh wat jammer vond ik dat, dat ik je hem niet kon aangeven. Ik kon er zelf op dat moment ook niet bij. Had je graag geholpen. Als je hem vast had gehouden, was het slakkenvirus vast compleet overgeslagen naar je haha. Terwijl ik dit typ, zit er, wel een kleinere, op mijn hand.
 
Neehoor, dat valt wel mee. Ze blijft zelf ook vocht aanmaken. Vandaar ook een slakkenspoor. Maar dat verdampt ook weer. Mouw is na 2 minuten alweer kurkdroog.
 
Je leert er steeds meer van, dat is het leuke van deze slakken. De meeste mensen staan er niet bij stil hoe interessant ze zijn. Alleen al door er naar te kijken raak je gefascineerd. En ik krijg ook het idee dat ze intelligenter zijn dan wij denken.
 
Olivia ligt nu in winterslaap, sinds afgelopen maandag. Ben benieuwd hoe lang ze het volhoudt.
 
Ik zeg altijd dat ik wel een beer wil zijn die in winterslaap gaat, maar dat slakken ook in winterslaap gaan dat wist ik nog niet :D

Prachtige dieren meid!
 
Olivia is een wildvang, dus die heeft nog een natuurlijk instinct. En gaan dus in winterslaap. De overigen nog niet, maar dat kan ook veranderen. Inmiddels zijn we anderhalve week verder en madam slaapt nog. Ze heeft zich in haar huisje ingemetseld.
 
Wauw prachtige dieren zeg, heel bijzonder! Mn zus en ik hebben vroeger eens slakken uit zwitserland meegesmokkeld, omdat mn ouders zeiden dat de lokale bevolking ze op at en dat vonden we zielig,dus wilden we ze redden. Ik had er 2 in een sok gedaan, maar mn zus had ze onder haar oksels verstopt en de hele reis hebben ze daar gezeten en mn ouders hadden niks door en de slakken hebben het overleefd en nog best een tijdje geleefd nadien.
 

Terug
Bovenaan