Vlindervis


K

Kwieb

Guest
Hallo,
Ik ben nieuw hier. Maar ik vraag me af of je een paartje vlindervissen kan houden ik een 125 liter bak. Alvast bedankt! :help:
 
Alleen ,wat is er interessant aan?

Liggen de hele dag aan de oppervlakte, zwemmen doen ze haast niet, vreten wel je kleine vissen op.
Zijn eigenlijk meer belust op insecten,op het water(bovenstandige bek.)
 
Op zich kun je beter maar 1 vlindervis houden. Of 5 of meer (maar dat past niet in 80cm). Anders kunnen ze teveel gaan matten onderling. Als je er een speciaalbakje van maakt dan zou ik er wellicht 3 in doen, maar dat ligt heel erg aan de oppervlakte van je aquarium: 80x30 of 80x35 is te klein voor 3 stuks. 80x40 lijkt me twijfelgeval voor 3. 100x50 dan passen er wel 5.
 
Bertus zei:
Alleen ,wat is er interessant aan?

Liggen de hele dag aan de oppervlakte, zwemmen doen ze haast niet, vreten wel je kleine vissen op.
Zijn eigenlijk meer belust op insecten,op het water(bovenstandige bek.)

Moet je ze eens krekeltjes voeren, en OF dat interessant is :D Ze pakken zo je vinger mee als je niet uitkijkt lol

Ze springen bij mij de bak uit (letterlijk als ik niet uitkijk) voor levende krekels/buffalowormen of zelfs voor gedroogde buffalowormen.

Voeren is wel een vak apart trouwens. Droogvoer eten ze uiteraard niet (ik heb er 1 die er wel eens naar hapt maar de rest kjkt er geeneens naar), behalve gedroogde insecten die gebruik ik als hoofdvoer. Het eten moet ook echt blijven drijven, 1 cm zakken en ze pakken het al niet meer. Diepvriesvoer werkt dus ook niet. Bij mij pakken ze overigens geen kleine visjes, maar die heb ik dan ook niet ;)
 
Bij mij pakken ze overigens geen kleine visjes, maar die heb ik dan ook niet.



Mijn Vader wel, kreeg hij van zijn kinderen een paar vlindervissen.

Dus, hup erin en hup eruit, weg 6 neons.

Gelijk teruggebracht naar Mak.
Vaders niks gemerkt,gelukkig.

Of wel, na 3 maanden was de bak weg.
 
Hoi,
Dankjewel voor de reacties alleen eten ze ook gedroogd voer?
En zijn er mog meer roofvis soorten die in mijn bak kunnen?
En wat kan er wel bij vlindervissen?
Alvast bedankt.
 
Nee,kwieb.(afkorting van Zwieber?
Lees je eigen eerst eens in. droogvoer eten ze niet.


Lees jij wel? voor levende krekels/buffalowormen of zelfs voor gedroogde buffalowormen.
120 l = 80 cm.

Daar ga je toch geen andere roofvis bij zetten?
 
Hallo,
Ik bedoelde of er gewoon nog meer soorten roofvissen die in mijn bak kunnen.
Ik zij niet of er nog roofvissen kunnen bij de vlindervis.
En ik bedoelde of ze ook gedroogde insecten eten.
Alsnog bedankt voor je reactie.
 
Vertel eens wat jij onder een roofvis verstaat?

Wat dat is nu eenmaal geen vast omlijnde term en elke vis rooft wel op iets. Alleen de ene op diertjes die wij mensen niet eens met het blote oog kunnen zien. De ander op kleine visjes. En een Arapaima op huge ass vissen.

~ Ivo
 
Bertus zei:
Nee,kwieb.(afkorting van Zwieber?
Lees je eigen eerst eens in. droogvoer eten ze niet.


Lees jij wel? voor levende krekels/buffalowormen of zelfs voor gedroogde buffalowormen.
120 l = 80 cm.

Daar ga je toch geen andere roofvis bij zetten?

Gedroogd voer eten ze wel hoor Bertus. Ik had er zelf ook 2 nu nog 1. Gedroogde muggenlarven, watervlooien, tubifex en artemia eet die van mij wel.
 
Ludger zei:
Bertus zei:
Nee,kwieb.(afkorting van Zwieber?
Lees je eigen eerst eens in. droogvoer eten ze niet.


Lees jij wel? voor levende krekels/buffalowormen of zelfs voor gedroogde buffalowormen.
120 l = 80 cm.

Daar ga je toch geen andere roofvis bij zetten?

Gedroogd voer eten ze wel hoor Bertus. Ik had er zelf ook 2 nu nog 1. Gedroogde muggenlarven, watervlooien, tubifex en artemia eet die van mij wel.

Klopt, maar bijna iedereen denkt bij 'droogvoer'/gedroogd voer meteen aan vlokvoer, pellets enzo, en dat gaat minder goed naar binnen.

Een 'standaard busje voer' gaat hem niet worden bij deze vissen.
 

Terug
Bovenaan