Vissensamenstelling 60L aquarium


LoLa_108

New member
Lid geworden
1 april 2023
Berichten
3
Leeftijd
21
Hallo,

Sinds deze week heb ik een nieuw juwel 60L aquarium kunnen overnemen van mijn oom, super leuk natuurlijk. Nu ben ik echt een newbie als t gaat om aquaria. Ik ben hard bezig met onderzoek doen naar welke vissen ik wil en mogelijk zijn. Ondertussen ben ik erover uit dat ik zoetwater vissen wil (verwarmt water). De bak staat nu met echte planten en water aan voor de komende 2 weken nog zonder vissen op temperatuur van 25 graden. Ik ben helemaal geïnteresseerd geraakt in de Betta vissen / kemp vissen

Nu komt mijn vraag; hoeveel vissen kunnen ernog bij als ik 1 beta neem? Ik weet dat ze aggresief kunnen zijn maae met sommige wel samen kunnen. Tot nu toe ben ik de volgende kandidaten tegen gekomen:
- Corydoras (welke soort?)
- Otoclines
- (black) Neon terras
- galaxy rasbora?

Kunnen 1 of 2 soorten van de bovenstaande bij de betta en hoeveel van welke kan er dan nog bij? Ik weet dat dit school vissen zijn en sws in groepjes moeten.

Ik hoor graag of iemand mij zou kunnen helpen met wat extra info😄
 
Oto s moet je het eerste half jaar niet erin doen en ik heb zelf de Corydoras Panda gehad in een 60 liter en dat is een leuke vis. Ik zou voor het midden niet meer dan 1 school nemen.
 
Ja, een combinatie van die bodemsoorten en scholenvis moet wel lukken met 1 betta. Denk dan wel aan twee groepjes van een 6-8, afhankelijk van hoe groot de soort. Je zou ook voor een scholenvis kunnen gaan en dan wat grotere garnalen op de ondergrond, eventueel?
 
Ahh dankjullie wel voor de tips! Ik zal ook eens kijken naar de garnaalsoorten inderdaad!
 
Garnalen en vissen kan maar vaak niet ideaal omdat ze wel een garnaaltje lusten. Je moet dan wel veel verstopplekken in de bak hebben.
 
Een betta houdt van rust. Wij hebben er 2 in verschillende bakken samen gehad met corydoras habrosus (mooie maat voor 60ltr bak vind ik). Dat ging bij de ene betta goed, bij de andere niet.

In zo'n kleine bak zou ik niet nog een andere school erbij doen.
Garnalen erbij, neocaridina bijvoorbeeld, kan, mits voldoende schuilplekken, prima, masr dan weet je wel dat de betta de garnalen zal eten. Hier meestal de kleintjes, maar ik heb de betta ook wel eens gezien dat er nog een halve volwassen garnaal uit zijn bek stak.
 
Ben het met Marjan eens en ik zou het dan houden bij een echte bodem soort zoals bv de Corydoras Panda.
 
Dankjullie wel voor de input en adviezen.
Ik ga het voorlopig houden op 1 betta en dan een corydoras soort. Welke moet ik nog even uitzoeken, hoor al verschillende voorbij komen, even kijken welke mij het meest aanspreken.

Dan laat ik de scholenvis (nog) even achterwege, misschien anders inderdaad toch te druk in de bak voor de betta.
 

Terug
Bovenaan