Vissenkom (200*60*60) van Tirroj


Mooie Cichlasoma’s, bella union zullen dan waarschijnlijk de Cichlasoma dimerus “Bella Union” zijn. Hebben veel weg van de exemplaren die ik had zwemmen. Kweken als gekken. Man heeft blauw groene gloed en vrouwtjes blijven wat meer bruin als basis kleur.

Als ik de foto bekijk van de exemplaren van jou, dan moet je even goed kijken dat je niet twee mannen hebt gekregen. Beide vertonen een blauw groene gloed.
 

Bijlagen

  • 17CE9DF9-15AD-4841-BE02-526BE8D10496.jpeg
    17CE9DF9-15AD-4841-BE02-526BE8D10496.jpeg
    370.5 KB · Weergaven: 60
  • 95F50B7C-1628-434C-8A69-BA9C252967F2.jpeg
    95F50B7C-1628-434C-8A69-BA9C252967F2.jpeg
    325.2 KB · Weergaven: 51
Mooie Cichlasoma’s, bella union zullen dan waarschijnlijk de Cichlasoma dimerus “Bella Union” zijn. Hebben veel weg van de exemplaren die ik had zwemmen. Kweken als gekken. Man heeft blauw groene gloed en vrouwtjes blijven wat meer bruin als basis kleur.

Als ik de foto bekijk van de exemplaren van jou, dan moet je even goed kijken dat je niet twee mannen hebt gekregen. Beide vertonen een blauw groene gloed.
Klopt. Prachtige dieren. Wat mannetje/ vrouwtje betreft vertrouw ik voor nu even op dat het koppel is. Bij vkc goede ervaring mee. Maar goed om in de gaten te houden idd.

Benieuwd hoe actief ze zullen worden hier 😉😄
 
En hoe bevallen de Cichlasoma’s?
Wat leuk dat je er naar vraagt….Ik vind ze prachtig.

Ze moeten nog wel wat ontdooien. Zijn schrikachtig. Als ik voor de bak loop dan schieten ze echt keihard weg. Vandaag tot tegen het deksel.

Alle randvoorwaarden kloppen dus ik vermoed gewoon nog stress van de verhuis. Maar t typeert wel t karakter ook vermoed ik.

Op rustige momenten zwemmen ze lekker relaxt rond en happen wat mee met het eten.

Ik blijf observeren om te ontdekken of ik wat aan kan passen nog. Maar tot die tijd moeten ze maar lekker even acclimatiseren nog.

Waarom zijn die van jou destijds verhuist?
 
Goed om te horen dat ze je bevallen.
Bij mij waren ze eerst ook schuw en konden soms de bak doorschieten. Eenmaal gewend en helemaal het koppel wat ik had, waren ze niet bang voor mij of andere dingen. Sterker nog, als ik met mijn hand in de bak kwam, dan moest ik echt oppassen wanneer het koppel jongen had. Ik werd dan gebeten in de vingers.

Ik heb de mijne weg gedaan, omdat ze voor mij wat overheersend waren. De dominante bewoners van de bodem en daarnaast had ik zowel elke week wel jongen van ze. De laatste keer had ik de jongen apart gezet, en zijn echt makkelijk groot te brengen. ‘S zomers kan je ze zelfs in de vijver buiten houden. Beneden de 10 graden is niet echt aan te raden, maar met volle zon perfect te doen.
 
Goed om te horen dat ze je bevallen.
Bij mij waren ze eerst ook schuw en konden soms de bak doorschieten. Eenmaal gewend en helemaal het koppel wat ik had, waren ze niet bang voor mij of andere dingen. Sterker nog, als ik met mijn hand in de bak kwam, dan moest ik echt oppassen wanneer het koppel jongen had. Ik werd dan gebeten in de vingers.

Ik heb de mijne weg gedaan, omdat ze voor mij wat overheersend waren. De dominante bewoners van de bodem en daarnaast had ik zowel elke week wel jongen van ze. De laatste keer had ik de jongen apart gezet, en zijn echt makkelijk groot te brengen. ‘S zomers kan je ze zelfs in de vijver buiten houden. Beneden de 10 graden is niet echt aan te raden, maar met volle zon perfect te doen.
Oh das bemoedigend nieuws haha. Heb dat nog niet eerder zo ervaren dat stress/ wennen zo lang aanhoudt…. Ff afwachten dus.

Ik denk dat de geo’s hier wel goed voor balans gaan zorgen met ze. Ben benieuwd.
Hier zitten ze op 24,9-25,5.

Ik heb Palm blad besteld in de hoop dak daar wat schaduw mee creëren. Denk dat de intensiteit van licht en schaduw van mijzelf dan ook schrik verhoogt.
 
Zou kunnen zijn dat met meer schaduw het beter wordt. Maar bij mijn bak wordt er continue langs gelopen en alle vissen komen zelfs naar het glas toe zodra ik of iemand anders bij de bak komt staan. De Cichlasoma waren zelf heel erg nieuwsgierig en kwamen altijd voor de camera poseren.

Bij mij in de bak, was voor het koppel de rechterkant hun vaste plek. Tussen en onder het hangend hout en bij alle stenen. Graven kunnen ze ook, helemaal wanneer ze de larfjes gaan verplaatsen.
 
Zou kunnen zijn dat met meer schaduw het beter wordt. Maar bij mijn bak wordt er continue langs gelopen en alle vissen komen zelfs naar het glas toe zodra ik of iemand anders bij de bak komt staan. De Cichlasoma waren zelf heel erg nieuwsgierig en kwamen altijd voor de camera poseren.

Bij mij in de bak, was voor het koppel de rechterkant hun vaste plek. Tussen en onder het hangend hout en bij alle stenen. Graven kunnen ze ook, helemaal wanneer ze de larfjes gaan verplaatsen.
Bij mij wordt er ook voorgelopen idd. Hopelijk wennen ze er snel aan haha.

Ben benieuwd naar hun gedrag als ze gewend zijn 😄. Klinkt leuk iig
 
Jij heb anders ook een hele mooie bak zeg! Dat palmblad is ook mooi. Zal eens kijken of utaka dat nog heeft liggen.
 
Tijd voor fotootje. Bak draait gestaag en stabiel. Ben beetje aan het stoeien met de filters. Onlangs een pot overgezet naar biohome ultimate. Was nieuwsgierig of dat iets meer stabiliteit geeft. Leuk om te testen. Tot nu toe tevreden.

De school roodkoppen en roodstaarten gaan lekker. Op termijn wil ik toch weer eens een grote school kardinalen. Gewoon omdat ze leuk zijn. Maar voor nu tevreden met m’n bestand.


IMG_1865.jpeg

IMG_1868.jpeg
IMG_1867.jpeg
 
Werd tijd voor weer eens een foto…. Bak draait stabiel… Af en toe wat last van kaamlaag. Spelen met de stroming helpt wel. En ben van plan de stenen e.d. wat te verplaatsen…

Ook denk ik na om eens over te stappen op midden Amerika… Maar dat zijn vooralsnog plannen. Voor nu genieten!

IMG_2754.jpeg
 
Werd tijd voor weer eens een foto…. Bak draait stabiel… Af en toe wat last van kaamlaag. Spelen met de stroming helpt wel. En ben van plan de stenen e.d. wat te verplaatsen…

Ook denk ik na om eens over te stappen op midden Amerika… Maar dat zijn vooralsnog plannen. Voor nu genieten!

Bekijk bijlage 367636
Zo mooi rommelig (is een compliment, valt niet mee om het er rommelig/natuurlijk eruit te laten zien), prachtige bak!
 

Terug
Bovenaan