Vissenbestand uitbreiding


C

Chiel3667

Guest
Hej....

Nieuw hier.. Leuk forum en al veel kunnen lezen en leren.. Thanks!

Ik heb een bak van 325l en 130x60x60..

- 6 redschoulder maanvissen
- 7 roodkop zalmpjes
- 4 Corydoras julli
- 3 algeters waar ik even de naam niet van weet

Dit bestand is overgekomen van mijn oude rio 180.
Mijn bak staat vanaf half april en sinds eind mei met vis. Ik wil langzaam 't bestand wat gaan uitbreiden.. Mijn vorige bak had veel verschillende soorten en dat werd erg onrustig voor 't oog.

Ik denk nu aan:
- 6 redschoulder maanvissen
- 15 roodkop zalmpjes
- 8 Corydoras julli
- 15 Kardinaal tetras
- 3 algeters waar ik even de naam niet van weet

Twijfel over:
2 Diamantgoerami's
2 Antennebaarsje

Wat denken jullie? Of hebben jullie andere ideeën?
Scholen vindt ik erg gaaf! Maar ben bang voor een drukke bak..

20180706_230859.jpg
 
Mooie bak hoor!

Wil je rust voor het oog dan zou ik het bij 1 school houden, in dit geval de roodkopzalmen.
Ben er wel bewust van dat een maanvis roodkopzalmen (en kardinaaltetra's) zou kunnen eten.

Best kijk je naar een school waarvan de vorm van de vissen wat anders is, met name hoger dan de andere drie soorten.

Diamantgourami's zou ik er niet bij zetten, antennebaarsjes stellen heel speciale eisen aan het water, daar kan ik je niet zoveel over vertellen maar meerdere leden wel.

Maak eens een foto van je algeneters, waarschijnlijk zijn hier wel mensen die weten waar het om gaat.
 
Inderdaad een mooie bak maar waarom zou je geen diamant goerami's bij scalaren zetten Nicole ?
Ik heb die in mijn Ferplast Dubai 100 samen gehouden zonder enig probleem.
 
Omdat ze beiden een territorium vormen als ze willen kweken en bovendien in elkaars waterlaag zwemmen. De diamant blijft niet enkel boven. De 5 van mij zitten ook erg veel in de middenlaag waar ook weer de maanvissen zwemmen.

Daarbij is de bak weliswaar diep/breed maar voor manen aan de korte kant (150 cm minimaal is aanbevolen). Ik denk dat ze elkaar in de weg gaan zitten.
 

Terug
Bovenaan