Vissen zitten stil


S

Salvatore1864

Guest
Ik heb een 6 xray en 6 kardinaal tetra’s in een aquarium van 60 cm bij 30 cm.
Ze kwamen uit een 30 bij 30 groot verschil dus.
Er staan 2 grote plantjes in het aquarium
Het probleem is dat ze een groot aquarium hebben en alleen maar onder het bruggetje en het pompje hangen.
Alle waardes zijn zoals ze horen te zijn en de temperatuur is 25 graden.
Er staat zwart karton tegen de achterkant om ze veiliger te laten voelen, maar ze blijven stil hangen, weet iemand de oorzaak?

(voor de rest zitten er 2 mannetjes garnalen en 3 zwangere vrouwtjes garnalen in en een slak, niets om bang voor te zijn lijkt mij)
 
Heb je een foto?

Vissen stellen genoeg schuilplekken, planten en drijfplanten zeer op prijs;)
 
Waarschijnlijk komt het omdat ze niet goed worden gehouden, te kleine bak, te klein aantel per soort geen drijvers of andere oorzaken.
Heb je een foto van de bak?
 
image.jpg
 
Laatst had je ook een topic van een 40 liter bakje met dit zelfde probleem. Is dat misschien dezelfde bak?
 
Hoelang draait de bak?
Waar is het filter? (Ik zie hem niet, maar mischien word ik wel bijziend:oops:)
Meer planten, hout etc toevoegen. Drijplantjes vinden ze ook fijn. Veel schuilplekker creëeren.
Zo'n lege bak vinden vissen helemaal niet fijn;)
 
Ik lees net in je oude topic dat je deze 60cm wilde kopen en dit is dus de nieuwe bak (neem ik aan dan). Ik denk dat je geheel geen bacteriecultuur hebt waardoor je nu misschien met problemen zit met de de waterwaarden.
Ruben vraagt al terecht nar de filter want die is echt wel nodig in je bak denk ik. Ik zou de waterwaarden als dat kan eens laten meten en zorgen voor een filter en weinig voeren de eerste tijd en zo nodig flinke verversingen doen.
Een bak moet normaliter zo n 4 weken indraaien namelijk.
 
Hallo, bedankt voor de reacties,
ik heb de bak lang laten staan en 2 dingen (bacterien en opstart spul) erin gedaan dus dat zou goed moeten zijn.
 
ruben01, oke ik zal een stuk meer plantjes ook gaan kopen, maar gaan ze dan niet nog meer schuilen?
 
Het filter zit links
Ooo,haha, niet gezien:D
Hallo, bedankt voor de reacties,
ik heb de bak lang laten staan en 2 dingen (bacterien en opstart spul) erin gedaan dus dat zou goed moeten zijn.
wat is lang? Voor mij is 10min. wachten al lang:sorry:

Als je een bak 4 weken indraait, zijn al die middeltjes niet nodig, zag dat je 13 was, dus dat bespaart weer kosten.;)


ruben01, oke ik zal een stuk meer plantjes ook gaan kopen, maar gaan ze dan niet nog meer schuilen?
Ja en nee, want met meer schuilplekken voelen ze zich meer op hun gemak, dus zullen zich meer laten zien. Drijfplantjes zorgen weer voor meer schaduw, wat ze ook fijn vinden;)
 
Hoelang is hij dan ingedraaid want je topic waar ik op doelde is nog niet zo oud dacht ik;)
 
Volgens mij zit het lood ook nog aan de planten,kan je beter de bodem wat dikker maken zodat de planten blijven zitten.
 
De bodem is inderdaad veel te dun want daar kun je geen plant inpoten. Ik zou er zo n 4 cm bodem in aanbrengen zodat je daar netjes de planten in kwijt kan.
 
Dat ziet er veel beter uit! Thumbs up!
Je vissen zullen ook nog blij worden van wat drijfplantjes :)
 
Ziet er al heel anders uit alhoewel ik zelf de bodem wat dikker zou maken. Daar zitten de bacterien in en de planten kunnen dan makkelijker wortelen.
 
Ziet er een stuk beter uit!


Zou je vissen goed in de gaten houden, want je hebt vgm bijna geen bacterien, je had een dunne laag grind, en in dat filter zit volgens mij maar 1 sponsje? :S;)
 
Kijk eens goed links op de zijruit van de laatste foto Ruben... :juggle:
Ja, ik had hem ook gezien, maar ik meende dat filtertje te herkennen, die heb ik gebruikt bij zieke vissen. Het bestaal uit koolstof met daaromheen filterwat, geen sponzen ofzo voor de biologische filtering. Daarom ook dat ?:!;)
 

Terug
Bovenaan