Vissen overzetten


E

EdtheGREAT

Guest
Ik heb zelf een 100x40x55 bak en nu wil ik deze leeg maken en mijn visjes, 3 luipaard danio's en 7 kardinaal tetra's overzetten naar een kleinere bak. Dit omdat ik plannen heb om te verhuizen en omdat mijn vissen bestand klein is. Scheelt weer in kosten voor plantenvoeding en co2 denk ik. Deze bak is 47x35x35 cm. bij deze kleine bak zit een klein intern filtertje. Kan ik nu het water van mijn grote bak in de kleine bak pompen en het kleine filtertje gebruiken zonder in te draaien? of is het beter mijn externe pomp van de grote bak mee te nemen naar de kleine bak? Moet ik de kleine bak sowieso indraaien? En hoe zit het met CO2? hoeveel bellen per minuut? in mijn grote bak had ik 70 bellen per minuut, moet ik er nu dan ongeveer 35 hebben? En heeft iemand nog tips?

MVG Edsel
 
In een bakje van dat formaat horen ze inderdaad niet thuis en bij zo n bakje is vaak zo weinig verlichting dat het meestal niet nodig is om co2 te gebruiken tenzij je er veel licht boven hebt.
 
Bedankt voor de info. Dan ga ik ze zeker niet overzetten! Maar stel dat ik de vissen wel zou kunnen overzetten, of een ander visbestand erin wil doen, heeft iemand dan antwoord op mijn 1e vragen?
 
In het water zitten erg weinig goede bacterien dus dat zet niet echt zoden aan de dijk. Als je interne filter goed is ingedraaid dan kan dat en bij een klein bestand en weinig voeren gaat dat vaak wel goed maar het beste is om alles rustig te laten indraaien.
 
Je externe pomp zou je over kunnen zetten en eerste paar weken rustig aan doen, maar die heeft waarschijnlijk teveel vermogen voor dit formaat bak
 

Terug
Bovenaan