vissen kiezen


V

Visfan735

Guest
Hallo allemaal,
Ik heb een 60L aquarium.
Na een poos in later draaien, zijn de water waardes nu goed.
Ik heb geen idee wat voor vissen ik in het aquarium kan doen.
hebben jullie tips voor mijn viskeuze?


IMG_2386.jpg
 
Corydorassoortje op de bodem, dwergbijlzalmpjes voor de bovenlaag en de rest aanvullen met een groep garnalen (vuurgarnalen bijv., of citroengarnalen bijv.)
 
Zie ik dat er al twee kardinaaltetras in zitten? Kardinaaltetra's kunnen eigenlijk pas vanaf 80cm (110 liter) en liever nog wat groter. Als je kardinalen leuk vindt, zou je bijvoorbeeld wel naar neon tetra's kunnen kijken.
 
Zelf heb ik op de bodem de Corydoras Panda en voor het midden een mooie Betta. Honinggourami is ook een optie.
In een andere heb ik dwerkklauwkikkertjes.
 
ZIet er goed uit, lijkt groter dan 60cm. Aantal leuke soorten heb ik hieronder gezet. Namen zijn linkjes naar de foto's. Even met wetenschappelijke namen om verwarring te voorkomen :D

- Paracheirodon simulans (valse of blauwe neon)
- rasbora kubotai
- rasbora hengeli of de espei Lijken enorm op elkaar en klopt. De hengeli heeft een oranje streep waarbij de espei`bijna volledig oranje is.
- rasbora galaxy Vaak wel wat duurder
- Boraras brigittae, merah of maculatus
- vuurzalm (hyphessobrycon amandae)

Aan het oppervlak zijn inderdaad de carnegiella strigate (gemarmerde bijlzalm) of bijvoorbeeld de wat meer effen carnegiella marthae een leuke optie
Ook kun je kijken naar een klein schooltje epiplatys annulatus (ringbandsnoekje) Hierbij is het verstandig of om 1 man met meerdere dames te doen of te gaan voor 3 of meer mannen met een aantal dames. Dan is het machogedrag onderling bij de mannen wat meer verdeeld. Met 2 zoeken ze elke keer elkaar op
 
Ik zou daar nog even goed over nadenken:
Zoals gezegd passen kardinalen niet in 60cm. Daarnaast zijn het echte scholenvissen. 2 is te weinig.
Als je ze mooi vindt zou ik eens kijken naar neon tetras. Die kijken erop en kunnen wel in 60cm.
 

Terug
Bovenaan