Vissen jagen elkaar op


Lid geworden
24 maart 2019
Berichten
14
Leeftijd
23
Ik heb net 2 Goudgouramis in mijn aquarium van 180 liter gedaan, maar 1 blijft die ander maar opjagen. Is dit normaal of moet ik hier iets aan doen?
 
Als het te erg word zou ik hem zeker apart zetten of terugbrengen. Heb je misschien een duidelijke foto ? Weet je of het man en vrouw zijn?
 
Nee ik weet niet welk geslacht ze hebben.
Hier zijn wel de foto's, degene die wat donkerdere strepen heeft jaagt de lichtere steeds op.

DSC_0973.JPG


DSC_0975.JPG


DSC_0976.JPG
 
Donkere strepen is volgens mij man, de ander vrouw.
Eens horen wat de kenners er van denken.
 
Oh wacht even, je hebt ook Diamantgouramies. Ook dat kan problemen gaan geven. Straks heb je twee mannen die in dezelfde laag een territorium gaan claimen.
Wat is je bezetting? Aantallen m/v en hoe groot is je bak?
 
De Diamantgouramies zijn beide vrouwtjes en de bak is 101x41x50
 
Dan gaat het mannetje achter het vrouwtje aan, is dit dan gewoon paargedrag?
De bak is 24,6 graden.
 
Nee ben nog steeds bezig met drijfplanten zoeken, ik wil ze wel heel graag maar heb nog steeds geen gevonden.
 
Limnobium laevigatum

Zijn mooie drijfplanten en vermenigvuldigen snel.
 
Ik zal ff rond kijken waar ik die kan halen
 
Vandaag volle emmer weg gegooid.
 
Overigens zal een man van Trichogaster trichopteres ALTIJD het vrouwtje onderdrukken, dat is bij deze soort gewoon normaal gedrag. Daarom moet je er echt voor zorgen dat de zichtlijnen in je bak onderbroeken worden z\odat ze elkaar niet de hele tijd kunnen zien. Doe je dat niet, dan blijft de man jagen en kan de vrouw doodjagen! Dat is absoluut zeker het geval, mocht het tot eitjes leggen komen, als dat gebeurt en de vrouw kan zich daarna niet goed verstoppen dan wordt ze gewoonweg doodgebeten, en dat is geen geintje!
De Trichogaster leeri die je hebt zitten, zal zodra ze volwassen worden hetzelfde gaan doen, en zal tevens de T. trichopteres gaan aanvallen, en vergis je niet, ze kunnen gemeen bijten!
 
Kijk eens voor Drijfbamboe want dat is een mooie en wat grotere drijver. APO verkoopt die normaliter wel.
 
Kijk eens voor Drijfbamboe want dat is een mooie en wat grotere drijver. APO verkoopt die normaliter wel.
John,

Die zijn indd heel mooi.

Ik heb zelf die

* Limnobium laevigatum
en de
* Ceratopteris Pteridoides

Hele mooie Zuid Amerikaanse Drijfplant. Lange bruine slierten aan de onderkant. zijn onderhands wel groen geworden. weet niet of dat goed is.
 

Terug
Bovenaan