Vissen hangen stil op bodem


F

FreekKreeft

Guest
Ik zie net dat alle vissen op de bodem hangen. Gditer nog alles normaal. De garnalen lopen vrolijk rond . De waterwaardes zijn normaal. En paar dagen geleden schoongemaakt. Ik maak maak elke week schoon. wat kan ik doen water verversen snel ? Ik voeg ook geen CO2 toe of iets anders de pomp brengt genoeg zuurstof in het water en ik heb laatst geen nieuw vissen toegevoegd .
 
Wat heb je schoongemaakt en heb je uberhaupt iets met de filter of de bodem gedaan? weet je de waterwaarden toevallig?
 
Bedankt voor de snelle reactie, ik maak altijd het filter schoon en de bodem om de 2 weken. Ik ben er inmiddels achter dat het waarschijnlijk toch zuurstof tekort was. Toen ik het pompje wat meer liet "spetteren"kwamen de vissen al snel in beweging. Toch raar want ik heb nooit problemen gehad met deze pomp, ik denk dat het tijd word om het luchtslangetje weer aan te sluiten .
Wat heb je schoongemaakt en heb je uberhaupt iets met de filter of de bodem gedaan? weet je de waterwaarden toevallig?
 
Je filter zou ik niet wekelijks doen want dan gooi je veel goede bacterien weg. alleen als je merkt dat de uitstroom minder wordt deze lichtjes uitspoelen.
De bodem kun je wat afhevelen maar ook daar zou ik niet in de bodem gaan zitten om dezelfde reden.
Heb je de nh3/4 en no2 ook gemeten?
 
Eerst eens wat op een rijtje krijgen, wat voor vissen, wat zijn je waterwaarden en graag een totaal foto van je bak.
 
No3 = 0/10
No2 = 0
Gh = 6/10
KH = 10
pH = 6.8/7.2

Vissen :
10 barbeel (ik denk
Barbus pentazona pentazona)
1 modderkruiper
5 Caridina japonica
3 Xiph.maculatus Platy wagtail
en nog 1 zwarte tetra
 
Je filter zou ik niet wekelijks doen want dan gooi je veel goede bacterien weg. alleen als je merkt dat de uitstroom minder wordt deze lichtjes uitspoelen.
De bodem kun je wat afhevelen maar ook daar zou ik niet in de bodem gaan zitten om dezelfde reden.
Heb je de nh3/4 en no2 ook gemeten?
ik verwijder het filter altijd, en dan schud ik hem onder water uit in een emmer met aquariumwater. Is dat goed als ik dat elke week doe of nogsteeds te veel?
 
dit is mijn bak ongeveer 200L
15175110171187464987211170575111.jpg
 

Terug
Bovenaan