Vissen eten algentabletten op


L

LeonaH

Guest
Hallo mensjes,

Als ik er een algentablet voor mijn algeneter ingooi, beginnen mijn vissen hem helemaal op te eten, zelfs als ze al gegeten hebben.
overleeft mijn algeneter het nu wel?
en hoe komt het dat de vissen dat ook lusten? \

vissige groeten
 
Je kunt zo,n tablet beter geven, als het licht uit is.

De meeste vissen zullen, dan rusten. Algeneters vinden het voer probleemloos,in het donker.
 
Tja,waarom niet?
Ook vissen lusten dat ook.
Gooi het er vanavond in,als het licht uitgaat.
Welke heb je?

Lusten ook spruitjes,en gekookt mosseltje.
Vissige groeten terug.
 
Ok bedankt voor de tip!
Maarja dan kan ik niet zien of tablet wordt opgegeten door mn algeneter.
Ik weet niet welke soort ik heb. 1 die veel voorkomt iig. Kan hem ook niet vinden nu dus geen beschrijving mogelijk haha
 
Maar waarom vinden mijn vissen het lekker? Eten die ook algen dan?
 
LeonaH zei:
Maar waarom vinden mijn vissen het lekker? Eten die ook algen dan?

Er zitten indigrienten in,die alle vissen wel lusten.
ZE kunnen ook uitelkaar vallen,dan is het helemaal feest.
Zelfs zoenvissen,vallen erop aan.
 
Platys vooral, 1 man gup en 2 black mollys en 2 panda corydoras
Maar normale vissen eten geen algen?
 
Deze vissen eten graag plantaardig, dus doe het ze goed zo,n tabletje.

Rodemug, zijn ze ook gek op.
 
Inderdaad, de meeste meervallen zijn ook nachtdieren.

Je kunt ook eerst eentje erin doen voor de andere vissen, zodra ze hem hebben gevonden en er druk mee bezig zijn kun je eentje vlak bij de 'algeneter' neerleggen.

Let er overigens wel op dat je Corydorassen niet enkel plantaardig voedsel binnen krijgen, dit is namelijk niet goed voor ze! Ze moeten voornamelijk voer hebben met dierlijke bestandsdelen. Af en toe wat groenvoer is niet erg, maar hun dieet moet hier niet enkel uit bestaan.
 
Dit heb ik ook, wat ik doe is dat ik mijn vissen tegelijk een klein beetje vlokvoer geef (of wat anders), en dan het tabletje erin gooien. De andere vissen zijn dan gefocust op het vlokvoer en de algeneters hebben de tabletjes al snel genoeg door en peuzelen het op voordat de andere vissen het door hebben. Verder is afwisseling inderdaad niet slecht. Zoals Ludger zegt ook eens wat anders geven. Ik zou niet zo snel bang zijn dat je algeneter te weinig binnenkrijgt hoor, zeker niet als je bak al een tijdje draait. Dan peuzelen ze de hele dag door aan de blaadjes en de ruiten.
 
Hier eten ze ook van de tabletjes, niks aan te doen, ik verbrokkel ze een beetje door de bak, of ik gebruik die waferstabletten, en gooi overal wat, krijgt iedereen de kans om wat te eten!
 

Terug
Bovenaan