Vissen bij Mbuna


J

Jordy

Guest
Beste Allen,

Zelf ben ik momenteel aan het kijken voor een visbestand in een nieuwe 120cm aquarium. Graag zou ik hier naast de Mbuna's ook ander vissen huisvesten. Nu heb ik gelezen/gehoord dat L nummers redelijk goed ermee samen kunnen gaan, klopt dit? En hebben jullie wellicht nog andere adviezen?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mbuna, rotsbewoners, 23 a 24 graden.
L-Nummers, hout liefhebbende vissen die vaak op 25+ graden gehouden dienen te worden.
mbuna groenvoer eters, L-Nummers vaak omnivoor.
Ik vind het geen combo.

waarom denk jij dat mbuna zich niet in de onderlaag bevinden? als jij grote en hoge stapels maakt bevinden ze zich van boven naar onder.
 
Mbuna, rotsbewoners, 23 a 24 graden.
L-Nummers, houtbewoners die vaak op 25+ graden gehouden dienen te worden.
Ik vind het geen combo.

waarom denk jij dat mbuna zich niet in de onderlaag bevinden? als jij grote en hoge stapels maakt bevinden ze zich van boven naar onder.
Mijn fout, het hoeft niet perse voor de onderlaag vanwege de Mbuna's. Ik vroeg me alleen af of er nog andere mogelijke vissen of slakken etc. mogelijk zijn om in de bak te houden :D
 
Je kan ff googlen onder vissen die uit het Malawi meer komen die geen cichliden zijn. Zal vast wel wat zijn.
 
Je kan ff googlen onder vissen die uit het Malawi meer komen die geen cichliden zijn. Zal vast wel wat zijn.
Goeie tip, ga ik gelijk in mijn studiepauze even doen! Dankje.
 

Terug
Bovenaan