vissen bestand 190 liter bak


Abdallah-john

Member
Lid geworden
3 augustus 2018
Berichten
9
Leeftijd
62
hoi allemaal, ik heb een net opgestart (6 weken) 190 liter bak in een amazone achtige stijl veel hout en behoorlijk weelderig aangeplant, ben langzaam begonnen met inzetten van vis aangezien de waterwaardes goed waren, 4 amano garnalen, 4 dwerg algenetertjes (de schoonmaakploeg dus) de hoofdbewoners zijn 6 kleine maanvissen (3 gestreept en 3 koi ) verder een klein schooltje van 8 stuks kardinaaltetra's en 4 stuks ancistrus leucostictus (antenne meerval) ik wil nu eigenlijk nog een schooltje van 8 stuks citroen tetra's erbij zetten, volgens mij moet dat kunnen, maar graag jullie mening, thx abdallah-john
 
het is een hoekbak met gebogen voorruit zijmaat is 70cm, dus de gebogen raam is ruim 1 meter , waterdiepte 56cm,
heb een foto erbij gedaan van 3 weken geleden, was nog zonder vis, en de planten zijn met toevoeging van co2 behoorlijk gegroeid en bepaalde soorten drijven nu al aan de oppervlakte, ook het water is gelukkig inmiddels een paar tinten bruiner geworden.
vergat er bij te zetten dat er ook nog 15 anatome helenaslakken in rond scharrelen, dit om de slakkenpopulatie te reguleren (slakken zijn best nuttig, maar niet teveel)

190liter 18-7-2018.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ben wel benieuwd naar je opruimploeg en je ancistrus leucostictus. Overigens is dat geen antennemeerval maar een loricarideameerval met een borstel op zijn neus (dat komt enkel bij de ancistrusfamilie voor ) Een antennemeerval heeft sprieten aan de zijkant en onderkant van zijn bek die behoorlijk lang zijn, die sprieten fungeren als een soort sonar daarmee vangen ze trillingen op van onderwaterdiertjes zodat ze weten waar hun eten zwemt. Ancistrussen eten geen levende dieren maar voornamelijk groenvoer afgewisseld met dode dierelijke resten.
 
Leuke foto's, ik moet je alleen teleurstellen, je ancistrus is een cf cirrhosus (één van de meest voorkomende ancistrussen in de aquariawereld). Het grote probleem hierbij is dat de groothandel er geen klote verstand van heeft en er maar een naam opplakt en de winkel die er net zo min verstand van heeft neemt klakkeloos die naam over. Ook amateurkwekers die er dus ook te weinig verstand van hebben nemen dan die naam over, en daardoor krijg je een grote willekeur aan namen voor één en dezelfde vis.
 
bedankt voor de info, inderdaad kloppen de benamingen vaak niet, dit is ook niet de eerste keer dat het me overkomt, ben wel blij dat het in ieder geval een zuid amerikaan is, anders klopt m'n bak niet, in middels zijn er nog vuur neons en citroen tetra's bijgekomen, dit is voor mij nu max inhoud nu: 6x maanvis, 8 neontetra's, 8 citroentetra's, 5x vuur tetra's, 4 cf cirrhosus, 4 otocinclus vittatus, 6 amanogarnalen en 15 anatome helena slakken.
8-8-2018.jpg
 

Terug
Bovenaan