Vision 260 ombouwen tot paludarium?


R

rsn.

Guest
Hallo,

Een vraag mbt het ombouwen van een aquarium tot paludarium.
In dit geval is het een vision 260.
Lengte: 121 cm
Breedte: 46 cm
Hoogte: 64 cm

Ten eerste is dit mogelijk?

Ik zit nog in de fase waar alles me eerst een beetje duidelijk moet worden voordat ik iets ga doen!

Zo heb ik nog vragen over de ventilatie etc maar lijkt me handig om eerst maar te kijken of dit mogelijk is met deze
aquarium.
Ik heb al heel veel zitten zoeken op het net maar toch zijn bepaalde dingen gewoon niet duidelijk of er zijn dingen waarvan ik denk dat het makkelijker kan.

Ik hoop dat ik een beetje feedback kan krijgen hoe dit aan te pakken.

Alvast bedankt!
 
De voorruit op hoogte snijden. voor water ballet.
Restand boven op kitten. rooster boven maken,achter.
profielen voor schuifruiten bevestigen.
 
Voorruit op hoogte snijden gaat hem niet worden in ieder geval.

Zou het voor de ventilatie genoeg zijn als er over de gehele breedte van de kap
een ventilatiestrook van een 10cm breed zou zitten zodat de ruiten niet beslaan?

Gr.
 
Misschien dat je een computer fan kan inbouwen voor wat extra circulatie. Aan de ene kant inblazen, aan de andere kant uitblazen, en je hebt een aardige luchtstroom te pakken.
 
Ja dat zou idd ook kunnen.

Toch ben ik erg benieuwd of het zou werken doormiddel van die 10 cm brede
ventilatiestrip aan de bovenkant.

Het lijkt me wel eerlijk gezegd.

Iemand hier ervaring mee?

Groeten
 
Hallo,

Na heel wat speurwerk ben ik er achter dat je zoiezo met fan's moet gaan
Werken anders komt het niet goed!

Nu is mijn vraag : hoe en waar zou ik die fans op kunnen hangen?
Als je weet hoe een kap van een vision 260 eruit ziet is dit nog
Wel even lastig omdat deze uit 3 delen bestaat!

Iemand enig idee hoe dit te doen?
Ik ben er al een tijd over aan het denken en op de een of andere
Manier kom ik er niet uit!

Ik neem aan dat er ook iets onder de TL's moet komen anders kijk je er vol in,
Of heb ik dit verkeerd?

Hoop op een aantal adviezen want ik word er helemaal gek van haha;)

Alvast bedankt
 
Wat voor dieren wil je er in gaan houden?
Omdat je alleen ventilatie aan de bovenkant kunt maken, moet je wel met ventilatoren werken.
 
Met ventilatoren werken is ook de bedoeling ik weet alleen niet hoe ik ze
Vast moet zetten zeg maar.

Als het mogelijk is toch wel een groepje kikkertjes maar ik wil eerst alles
In orde hebben voor ik daar uberhaupt aan wil denken!
 
Sowieso zorgen dat je 2 ventilatoren aanzet, 1 rechts en 1 links. Dat je een goede luchtstroom cre�ert in de bak.
 
K ben pas ook begonnen met het opzetten van een paludarium. En ook ik heb enkel ventilatie aan de bovenkant.

Wat ik gedaan heb: Nieuwe kap gemaakt. Het moet namelijk ook helemaal vliegdicht zijn. En maar weinig gaas is dat.

Ik heb een frame gemaakt wat ook gebruikt wordt voor een hor in het raam. Hier op liggen 2 ventilatoren. Daarboven komt de kap, en hier zitten aan de linkerkant en aan de rechterkant 2 gaten met ventilatoren.

De lucht die er in geblazen wordt zorg ook gelijk voor het opwarmen van mijn bak. De reden dat ik ook de lichtkap goed ventileer is dat het anders te heet werd. De lampen maakte het in mijn bak 32 graden.

K zal straks een topic aan maken over de bouw van mn bak, misschien heb je er wat aan.
 
Als je de lucht uit je lichtkap in de bak blaast, dan haal je die 32 wel. De lucht in de lichtkap is namelijk ver boven de 30. Daarom is het nodig de kap zelf ook te ventileren.
 
Je zult de bovenkant van het aquarium moeten afsluiten met benzinegaas. Het moet ook weer open kunnen, want het is je enige toegang tot de bak. Het moet degelijk zijn want een fruitvliegje kruipt door een gaatje van 1 mm.! Bij het voeren en onderhoud plegen in de bak zullen de kikkers zich rot scnrikken, omdat je hand van boven komt. Zij zullen dit als gevaar zien!
De beste tip die ik je kan geven is, verkoop het aquarium en neem een terrarium. Dat scheelt heel veel problemen.
 
Heb er ook al aan zitten denken om een nieuwe kap te maken maar
Dat word nogal lastig!

Ik zal vandaag is wat foto's posten met de probs waar ik tegen aan loop!
Misschien dat het dan wat duidelijker word!

De kap bestaat uit drie delen waardoor het moeilijk word om met fans te werken..

Ik zal is even kijken naar jou topic, misschien dat ik daar ideeen uithaal:)

Thnx
 
Als ik in de voorste kap 2 gaten maak voor de ventilatoren en in de achterste
Kap een ventilatie strook maak krijg ik dan een goede luchtstroom?

De ventilatoren blaze de lucht over de voorruit naar beneden en dan
Is het de bedoeling dat het via de ventilatiestrook aan de achterkant er weer
Uit kan..
 
Achteraf ga je het toch afwerken met een afsluitende laag, dus het maakt niet zoveel uit wat je gebruikt.
 

Terug
Bovenaan