Vision 180


M

maudje123

Guest
Hallo allemaal,

Mijn aquarium gaat op de schop. Sinds mijn vader en ik hem 5 december 2015 hebben gekocht hebben we ons visbestand niet heel veel veranderd. En dit visbestand is absoluut niet om over naar huis te schrijven. Nu hebben we eindelijk besloten alles anders te doen (mijn vader vond het wel prima zo maar na een tijdje zeuren gaan we het toch doen). Het visbestand zoals het nu is, is niet echt interessant aangezien het allemaal weggaat.

Nu zijn we opzoek naar een nieuw visbestand. Ik vind zelf apistogramma's erg leuk (ramirezi of cacatuoides). Mijn vader maakt het niet zoveel uit welke vissen erin komen. Het liefst heeft hij maanvissen maar die gaan niet in onze vision 180 passen helaas. Wat wel belangrijk is, zijn planten. Hij wilt het liefst veel planten. Ik hoef dat niet echt dus willen we een oeverbiotoop gaan maken. Dat heeft zowel planten als veel hout waar ik dan weer van hou.

Wie o wie weet een leuk bestand voor ons met een leuk koppeltje en scholenvissen? Zoals ik eerder al zei, ik zou het leuk vinden om er apistogramma's in te houden.

(Er zit een extern filter bij en de achterwand en de planten moeten ook allemaal veranderd worden)

Alvast bedankt!

Ps. Mij lijkt het ook leuk om te eventueel te gaan kweken. Ik heb nog een leeg 60cm aquarium wat ik hiervoor kan gaan gebruiken.
 
Even gekeken bij de voorstellen van de beheerder op de eerste pagina van het forum. Toen vonden we deze samenstelling:
10 x paracyprichromis Brieni
2x Altolamprologus compressiceps

Dit vond mijn vader blijkbaar ook leuk. Een stenenaquarium met een paar planten. Maar is het hierbij dan de bedoeling dat de A. Compressiceps een koppeltje zijn? Leek mij wel logisch maar even voor de zekerheid. En is er toevallig iemand die weet waar ik die kan kopen? Als het al echt voor ons aquarium geschikt is.
 

Terug
Bovenaan