Visbestand voor een grote vijver


284371stino_0_82_dscn2909.jpg


Mijn Saururus cernuus vijf minuten geleden. Ze breiden zich gestaag uit maar heb toch al een flinke bos. Ik heb deze plant namelijk van 1 stengeltje gekocht. Hij breidt zich uit met een wortelstok, een echte aanrader en groeit ook in het aquarium. Die is wel een zeer trage groeier.

239765stino_0_82_img_20160816_194426521_hdr.jpg


Mijn gele lis. Die heeft ook een goed zuiverend vermogen. Ik kan er nog veel in doen. Ik heb echt een hele hoop gele lis nog staan als vaste plant.

En sorry voor die vervelende vinger op de foto's.
 
Botia zei:
Zeelten zijn woelers. Dus dat zou ik niet doen.

De Goudvorm van de Blankvoorn is wellicht een optie. Vaak verkocht als Goudvoorn, Goud rietvoorn, of rozette.

https://tallsay.com/page/4294974400/vij ... rtplanting

Die goudvoorn is inderdaad ook nog een optie. De gewone blankvoorn mag ook maar die heb ik nog nooit gezien in een vijverwinkel.

Ik weet ook dat de zeelten woelers zijn maar er valt niet echt veel te woelen in de bodem.

Amai Botia, die site is echt goed. Dank u wel.
 
Ik weet ook dat de zeelten woelers zijn maar er valt niet echt veel te woelen in de bodem.
 
Dan is de leefomgeving toch totaal ongeschikt... Ze doen niets anders dan de hele dag woelen. En hun natuurlijke gedrag moeten ze wel kunnen vertonen.

Eigenlijk zou ik het ook gewoon lekker bij de winde's laten. Het gaat al jaren goed zo dus waarom wat toevoegen?

Je ziet het bij aquaria ook zo vaak. Bak is al jaren in balans. Opeens krijgt de eigenaar het in zijn kop en er moet nieuwe vis bij. Vervolgen shaalt hij een ziekte in zijn bak of zorgt voor overbevolking en het hele systeem raakt uit evenwicht.

Al zijn er ook zat verhalen dat het wel goed gaat.

En niets te danken. ;)
 
Tja ik denk gewoon dat er nog vissen bij kunnen en ik ga natuurlijk niet overhaast beslissen. Waarom zou het kwaad kunnen om enkele vissen toe te voegen?
 
En ik ga het ook niet volproppen met vissen h�. Ik denk gewoon dat mijn filter wel nog vissen aan kan en ik wou ook niet alle vissen in een keer er in steken. Dat is het voordeel van veel plaats te hebben en het is veel boeiender en leuker als je langzaam opbouwt met je visbestand. Zo blijft het spannend. Daar is niets mis mee.
 
Ik ben begonnen met vissen met dat in het achterhoofd.
 
Over de zeelten heb je wel gelijk, na nader te lezen moeten ze inderdaad een bodem hebben en veel planten. Zo zie je, het zal bij mij niet overkomen dat ik overhaaste beslissingen of foute neem.
 
Stino zei:
Ja maar welke planten kan ik er in zetten die op zo'n diepte groeien. Waterpest gaf er al de brui aan toen ik hem daar in zette.

Met jou opzet valt dat niet mee idd omdat het zo proper is .
Werk je met bodemdrains ?
 
Haha overbevolking hoef je je denk ik geen zorgen over te maken met je 54.000 Liter :D
 
Als je nu eens alles in een bericht plaatst dan leest het wat makkelijker. ;) Je bericht kan je na een halfuur nog aanpassen.

Elke vis er bij is een risico wat betreft ziekte's.

En als je iets neemt kies dan een soort uit wat je kan bieden wat het nodig heeft. Een zeelt heeft niets te zoeken in heldere vijvers zonder blubberbodem en weinig planten.

Maar dat plan staat al in de ijskast lees ik net. ;)
 
Botia zei:
Als je nu eens alles in een bericht plaatst dan leest het wat makkelijker. ;) Je bericht kan je na een halfuur nog aanpassen.

Elke vis er bij is een risico wat betreft ziekte's.

En als je iets neemt kies dan een soort uit wat je kan bieden wat het nodig heeft. Een zeelt heeft niets te zoeken in heldere vijvers zonder blubberbodem en weinig planten.

Maar dat plan staat al in de ijskast lees ik net. ;)

Ik kan die berichten niet meer verwijderen maar wel bewerken, vreemd.


Ik zit te denken aan de goudvoorn en aan de gewone rietvoorn.
En ik kan die vissen bieden wat ze nodig hebben, namelijk veel zwemruimte en veel zuurstof.
 
http://www.kapaza.be/nl/vissen/gratis-k ... 690524.htm

Hier is er een zoekertje vinden van iemand die gratis kroeskarpers en voorns weggeeft.
Nu ik denk dat kroeskarpers niet verhandeld mogen worden en ik zal ook eens vragen welke voorns hij heeft zitten. Indien hij bittervoorns heeft, mag dat ook niet want die is beschermd (in Belgi� althans).
 
Stino zei:
Botia zei:
Als je nu eens alles in een bericht plaatst dan leest het wat makkelijker. ;) Je bericht kan je na een halfuur nog aanpassen.

Elke vis er bij is een risico wat betreft ziekte's.

En als je iets neemt kies dan een soort uit wat je kan bieden wat het nodig heeft. Een zeelt heeft niets te zoeken in heldere vijvers zonder blubberbodem en weinig planten.

Maar dat plan staat al in de ijskast lees ik net. ;)

Ik kan die berichten niet meer verwijderen maar wel bewerken, vreemd.
....

Dat is normaal.

Dan zet je de berichten in 1 bericht, en stuur je voor de anderen een Report Post, met de vraag als Beheer de posts wilt verwijderen.

Maar voor de volgende keer een quote nemen, die plakken, en in je bericht wijzigen met je commentaar er onder.

Zo klinkt het ingewikkeld, maar in de praktijk is het makkelijk.
 

Terug
Bovenaan