Visbestand voor 2 meterbak


N

NL Animal

Guest
Ik mag straks in ons nieuwe huis een 2 meterbak maken, ik ga hier een plantenaquarium van maken.
Nu zit ik al over de vissen na te denken die ik dan zou willen hebben. dit is wat ik nu in gedachten heb.

Op de bodem een groep Botia Striata.
In het midden een school Trigonostigma Heteromorpha.
Bovenin een groep Nomorhamphus Liemi
Misschien nog 1 Epalzeorhynchos Bicolor.

Hoeveel vissen van de bepaalde groepen zouden kunnen?
Kunnen ze überhaupt wel samen qua waardes?
Hebben jullie nog suggesties of aanvullingen?
 
Vissen kunnen allemaal bij elkaar .
De Botia Striata. met meerdere houden ,verschuilen zich heel vaak .Ikzelf heb er twee in mij 2 meter bak.
Trigonostigma Heteromorpha daar kun je er wel 30 of meer van inzetten,maar je kunt ook eerst met een kleinere groep beginnen.
Nomorhamphus Liemi ,geen ervaring mee ,maar meer vrouwen dan mannen.mannen kunnen onderling vechten.
Epalzeorhynchos Bicolor. hele mooie vis ,of maar eentje houden of een groepje van minimaal 5.
ikzelf had er 3 verschillend kleuren dat is ook wel mooi ,ging altijd goed .je hebt heel veel soorten Epalzeorhynchos.
Wat heel mooi en nuttige is is een groepje corydora.zijn altijd bezig, ruimen je overtollig voer op en zijn leuk om te zien .
Wil je geen grotere vis als blikvanger.?
 
Doen de botia`s niet hetzelfde als de corydora`s? Ik had in mijn vorige bak wel corydora`s zitten en dat waren wel mijn favorieten.
Nu zocht ik een groter soort en zag op aquavisie dat de botia 10cm wordt en de cory`s 5 cm. daarom had ik die gekozen.


Ik wil eigenlijk wel een grotere vis erbij maar ik weet niet welke
 
corydora's zie je altijd en de botia's vaak alleen tijdens eten of `s avonds
Hou je van rustige vissen of van altijd zwemmende vissen bv regenboogvissen?
 
hmm. dan denk ik dat de corydora`s een betere keus voor mij is.

regenboogvissen ben ik niet zo`n fan van zitten alhoewel er wat mooie tussen zitten (melanotaenia herbertaxelrodi)
maar dit is toch ook een scholenvis.. zou het dan niet te druk worden?
 
Er zijn ook "aanverwanten" van de cory die een pak groter worden. Kan alleen niet op de naam komen.
 
De een houdt van een rustige bak de andere van een drukke.
Eigenlijk moet je vissen kopen die je het mooiste vindt en daar de rest op aanpassen.
Gourami soorten zijn ook heel mooi.
Je heb verschillende maten corydora
 
Er zijn ook "aanverwanten" van de cory die een pak groter worden. Kan alleen niet op de naam komen.
Brochis splendens en Brochis multiradiatus.

Brochis splendens.


Brochis multiradiatus bij Utaka.
 
Ik heb eens even gezocht op een mooi paartje vissen en nu zag ik de biotodoma wavrini. Zouden deze als een paartje erbij passen??
 
Ik denk dat ze je planten opeten

Op aquavisie en hobbykwekers staat in de beschrijving van deze vis dat ze een dicht beplant aquarium willen hebben. Nu ben in in de war ;)
 
Je wilde een plantenbak maken vertelde je ,zoals je hebt kunnen lezen bij hobbykwekers moet je grofbladerige planten in een pot zetten omdat ze alles uitgraven .
Dus gewoon plantjes in de grond zetten is niet mogelijk .
 
Klopt, dat met de planten in potjes stond wel bij de biotodoma cupido maar niet bij de wavrini, vandaar mijn vraag.
 
Stel de vraag anders even in een ander top bewoners en huisvesting ( cichliden).
Er zal vast wel iemand zijn die deze vissen heeft.
Veel succes en vooral veel plezier.
 
Plantenbak is voor mij een bak met veel voeding (nitraat en fosfaat) en zelfs CO2 toevoeging.Klopt dat? Zo ja, dan wordt het in mijn optiek niets met cichliden die daar erg gevoelig voor zijn zoals de biotodoma's. Ze vragen zacht, zuur water <5 DH en PH 5.5 tot 6.5. Bovendien kleuren ze mooier in een groep. Bron: http://www.hetncf.nl/forum/viewtopic.php?t=694
 
Was wel de bedoeling om veel planten met co2 toevoeging te houden ja.

Jammer dat chichliden daar niet bij passen. Zitten mooie exemplaren tussen.

Gelukkig nog een tijdje de tijd om mijn bestand bij elkaar te bedenken
 

Terug
Bovenaan