Visbestand verzenden naar het buitenland


Rombouts1991

New member
Lid geworden
24 januari 2020
Berichten
0
Leeftijd
32
Is er iemand dat weet hoe ik mijn vissen kan verzenden naar het buitenland (spanje)
 
De meeste transporteurs verzenden geen levende have, dus je zult goed moeten zoeken naar iemand die het wel doet.
Voor je gaat verzenden eerst een dag of wat niet voeren, zodat ze het water niet teveel kunnen vervuilen.
Dan in grote zakken met zo schoon mogelijk water, pure zuurstof erbij en heel goed verzegelen. Het liefst 2 of 3 zakken voor extra stevigheid.
Daarna doe je de zakken in tempexdozen die perfect afgesloten zijn, labelen dat ze levende have bevatten, en dan bidden tot welke hogere macht je ook aanhangt dat alles goed gaat tijdens transport.
 
Er zijn verschillende bedrijven die er evt bij kunnen helpen, al vermoed ik dat er een flinke prijskaart aan zal hangen. Het is ook belangrijk om even te kijken wat de invoerregels zijn in Spanje als het gaat om tropische vissen. :)

Als verzenden heel duur is, en de vissen zijn me lief, dan zou ik zelf overwegen om met trein en/of bus naar Spanje te gaan en de vissen in koffers mee te nemen..... Is een gedoe, maar dan weet je zeker dat er goed mee omgesprongen wordt en de reistijd moet redelijk te doen zijn voor ze. In dat scenario is het misschien een idee om even langs een bevriende LFS te gaan en te vragen of ze de vervoerzakken willen vullen met zuurstof.
 
Ik vind het gebruik van breathing bags stukken beter dan een zak met vissen vullen met zuurstof als ze verstuurd moeten worden. Maar da's een persoonlijke preferentie.
Over de grens versturen kan duur worden. En het verschilt ook eens per zone. En weet dat niet in ieder land dezelfde regels gelden wat levende have aangaat. En vissen versturen gedurende de winter is ook niet altijd een succes. Maar goed, er bestaan ook nog heatpacks die je kunt gebruiken als je tijdens lagere temperaturen toch iets wilt gaan versturen.
 

Terug
Bovenaan