Visbestand tips!


S

Skyriona

Guest
Hoi Allemaal!
Ik zit in een dilemma. Wij hebben thuis 3 aquariums. Een 100cm van mijn broertje, een 30 liter op mijn kamer en een 60 liter in de woonkamer.
In mijn 30 litertje heb ik een groepje corydoras Habrosus (5) en een groepje Galaxy Rasbora's (6), 2 dario dario (stomme winkel heeft me 2 mannen meegegeven maar ze dealen met elkaar ) en een paar garnalen.

In de 60 liter zitten momenteel 3 honing gourami's, 1 dwerg gourami vrouw (man is overleden), 2 misvormde platy's (heel oud maar hebben de grootte van een baby, maar ze eten, zwemmen en doen alles dus vind het prima), en nog 3 Synodontis Nigriventris.

Ik schaam me dood voor die Galaxy Rasbora. Ze zijn zo zielig en zitten alleen maar op elkaar achterin. Ik heb ermee zo'n grote fout gemaakt, veel te veel vertrouwd op wat de dierenwinkel zei. Noem me niet naief, want normaal geeft die desbetreffende dierenwinkel wél altijd goed advies :( Bummer.

Nu wil ik dus eigenlijk die Galaxy Rasbora naar mijn 60 liter doen, zodat ze meer ruimte hebben.

Wat is wijsheid?
De Synodontis laten zichzelf bijna nooit zien, alleen 5 seconden pakken ze snel eten en dan zijn ze weg. Dus ik zit te denken om een nieuw huisje voor ze te vinden, omdat ik denk dat dit niet het goede aquarium voor ze is. Maar ze zijn zo leuk ;-;

Dan zou het bestand dus worden:
60 liter:
6X Galaxy Rasbora
3x Honinggourami
1x Dwerggourami
2x Platy

Ohja en nog 2 corydoras Aeneus, die over zijn gebleven van de groep van 6, die na 3 jaar overleden zijn :(

HELP!!
 
Dario dario: vrouwen bemachtigen schijnt erg moeilijk te zijn, je kan 6 jonkies kopen en nog is de kans groot dat je met 6 mannen eindigt.

galaxy rasbora: in een ruime bak (zwemruimte in de lengte, dicht beplant (ook drijvers) met veel soortgenoten houden, dan gaat de schuwheid eraf.
een galaxy rashora is vrij klein t.o.v. een dwerggoerami.... of dit voer word?
 
Je synodontissen zitten inderdaad verkeerd, is een meervalsoort die minimaal in een meterbak gehouden moet worden, daarom dat ze zo reageren
 
galaxy rasbora: in een ruime bak (zwemruimte in de lengte, dicht beplant (ook drijvers) met veel soortgenoten houden, dan gaat de schuwheid eraf.
een galaxy rashora is vrij klein t.o.v. een dwerggoerami.... of dit voer word?
denk dat het wel mee valt qua voer, ik heb ze in combinatie met choco’s en gaat prima!
Verder heb ik ook de ervaring dat galaxy’s zich beter laten zien zodra de bak groter is. In mijn aqua 40 lieten ze zich niet zien, nu in de lido 120 is het een genot voor het oog :Dk
 
Thanks all! Ik ga vandaag beginnen met omgooien.
Visjes eruit, plantjes eruit, grind eruit. Zand erin, plantjes erin, visjes erin.
Zie ik iets over het hoofd?
 
Thanks all! Ik ga vandaag beginnen met omgooien.
Visjes eruit, plantjes eruit, grind eruit. Zand erin, plantjes erin, visjes erin.
Zie ik iets over het hoofd?
als je het water hergebruikt kan dit opzicht wel. Maar je gooit erg veel goede bacteriën weg als je het grind eruit haalt.
 
Toch moet al het grind eruit.. En ik ga express niet het filter verschonen :)
 

Terug
Bovenaan