Visbestand Rio 240


V

VanooteghemJ

Guest
Hallo iedereen,
Hier zie je mijn aquarium, 1m20 lengte en ongeveer 240 liter inhoud. Er is een binnengebouwde filter, en ik heb nu ook een externe filter aangesloten.
In de aanloop naar de verhuis heb ik geen vissen meer bijgestoken, maar nu de verhuis achter de rug is, zou ik weer iets aan mijn visbestand willen toevoegen.
Dit zwemt er momenteel rond:

8x Pristella maxillaris
3x Paracheirodon axelrodi
2x Mikrogeophagus ramirezi
2x Corydoras julii
1x Ancistrus
1x Otocinclus (weet niet goed welke, zie foto)

De otocinclus zou ik alleszins wat groepsgenoten geven. De corydoras zou ik niet meteen aanvullen aangezien ik geen zand, maar fijn grind heb. Qua scholen dacht ik eraan om de pristella uit te breiden en geen kardinalen meer bij te steken, omdat 2 scholen misschien wat te veel zijn, of niet?
Zou het ambras geven mocht ik er een harem apistogramma's bijsteken (dacht aan agassizii), of laat ik dit best?

Voorstellen en meningen zijn altijd welkom, alvast bedankt!

30007541_1938507376159683_1271395470_n.jpg
30070173_1938507329493021_25664041_o.jpg
 
Die otocinclus lijkt mij een vitatus te zijn.
 
Heb je je bestaande aquarium verhuist terwijl de planten en boden er nog in zaten of heb je je aquarium helemaal leeg gehaald en ben je als het ware opnieuw begonnen met een nieuwe bodem? Hoe lang geleden was de verhuizing?
 
Heb je je bestaande aquarium verhuist terwijl de planten en boden er nog in zaten of heb je je aquarium helemaal leeg gehaald en ben je als het ware opnieuw begonnen met een nieuwe bodem? Hoe lang geleden was de verhuizing?
Ik heb hem volledig leeggehaald voor de verhuis, vorige week zaterdag.
De bodem en planten die erin zitten is nog dezelfde als voor de verhuis, alsook ongeveer 150 liter water om niet te veel te schommelen in de waarden.
Mijn filtermateriaal heb ik helemaal meegenomen, en niet uitgespoeld, zodat ik zo veel mogelijk bacteriën bleef behouden.
Vooraleer ik nieuwe visjes steek, ga ik hem sowieso nog een weekje of 2 laten indraaien met het huidige bestand.
 
Voordat je er nieuwe oto's in doet zou ik toch nog even een maandje of 2 wachten zodat alles weer kan settelen, groeien en er nieuwe "viezigheid" (aufwuchs) aanwezig is. Het is verstandig om oto's bij te voeren met bv courgette.
 
Voordat je er nieuwe oto's in doet zou ik toch nog even een maandje of 2 wachten zodat alles weer kan settelen, groeien en er nieuwe "viezigheid" (aufwuchs) aanwezig is. Het is verstandig om oto's bij te voeren met bv courgette.
Goed punt, ik zal zeker nog wat wachten dan vooraleer ik de oto's erbij plaats.
Aangezien de planten mee verhuisd zijn, hangt er hier en daar wel een algje die afgesnoept kan worden.
Bijvoederen doe ik af en toe, inderdaad met een stukje komkommer, of met een tabletje voor algeneters.
 

Terug
Bovenaan